Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Sieć Piotr i Paweł poszukuje drogi w przyszłość

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2018, 13:56
Ekspert: Sieć Piotr i Paweł poszukuje drogi w przyszłość
Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego, fot. PTWP

Sieć handlowa Piotr i Paweł ma nowego inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na GPW Grupy Capital Partners. – Ta informacja nie zaskakuje. Od dłuższego czasu czytało się, że sieć Piotr i Paweł poszukiwała pomysłów sprostania coraz bardziej konkurencyjnemu rynkowi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

– Dotychczas sieć Piotr i Paweł czyniła to środkami – ujmijmy to w ten sposób – organicznymi: kolejne nowe strategie asortymentowe, wystrój, udział w „hipergrupie” zakupowej PL PLUS oraz ofensywa porządnych marek własnych. Widocznie uznano, że to nie wystarczy, tym bardziej, że pojawił się – o czym szeptano – kryzys z ubezpieczaniem transakcji, co musi wskazywać na problemy z dyscypliną sieciową – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

– I mamy zwrot strategiczny: podjęto współpracę z funduszem – który z pewnością uściśli dyscyplinę sieciową i finansową firmy – oraz zapowiedź wejścia we współpracę z inwestorem strategicznym. Świadczy to o odpowiedzialności i zapobiegliwym uprzedzaniu trudnych sytuacji w rynku – nie zapominajmy, że koniunktura minęła już swój szczyt, a konkurencja nie śpi. Firma poszukuje drogi w przyszłość – uważa Andrzej Faliński.

Dodaje, że w segmencie supermarketowym dzieje się ostatnio wiele i nie tylko "Piotr i Paweł" manewruje „dziobem do konkurencyjnej fali”. – Pamiętajmy, że delikatesowa strategia kilku sieci supermarketów była na tyle dobra, że nawiązali do niej najsilniejsi gracze rynku, czyli firmy „niegdyś dyskontowe” – i uczyniły to z sukcesem. Dziś, za ich sprawą, oferta dyskontowa jest wszędzie – owszem węższa, ale doskonale dobrana pod względem rotacji i po prostu tańsza. Na co składa się wiele czynników, głównie skala działania i siła finansowa – tłumaczy ekspert.

– "Piotr i Paweł" zrozumiał to wcześnie, a na pewno wcześniej do Almy, której losu nie podzielił. Stąd przecież wynikły wspomniane programy marek własnych, poszukiwanie skali i możliwości cenowych poprzez PL PLUS, czy też nacisk na ekspansję franczyzową. Kierunek był słuszny i wbrew pozorom dał efekty – niestety niewystarczające. Zabrakło zapewne finansowego paliwa – sięgnięto więc po nie, w bezpieczny zresztą sposób – mówi Faliński.

– W ogólnym zamyśle kierunek i sposób sprostania rynkowi będzie też kontynuowany, poprzez wzmocnienie słabszych elementów firmy; chodzi o osiągnięcie potrzebnej skali, poprawę dyscypliny i oferty, reorganizację obiektów, logistykę. Dlatego – bacząc na markę i reputację firmy – sądzę, że firma pójdzie ku dobremu – to nadal jest dostrzegany i doceniany gracz. Do tego poprawienie strategii zakupowych i redukcja asortymentu oraz przemodelowanie zarządzania salą (nie ma wyjścia – nie można sobie już dziś pozwolić na „wszystkoizm” oferty, trzeba się sprofilować, wiedzą o tym nawet hipermarkety) – powinny dać szybko dobry efekt – uważa ekspert.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • per 23-02-2018, 16:10:
Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze.
Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann.
Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze.
Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.