Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Skąd sklepy internetowe biorą klientów?

60 proc. osób odwiedzających sklepy w sieci nie wchodzi do nich "głównym wejściem", a trafia tam skierowana przez wyszukiwarkę Google - wskazują dane z kilkunastu tysięcy sklepów na platformie Shoper. Część z nich sprzedawcy pozyskują dzięki kampaniam reklamowym, pozstałych powinni umieć zwabić przez pozycjonowanie. Nowe bezpłatne narzędzie Shopera, oraz audyt SEO podpowiedzą właścielom, czy robią to dobrze - mówi Jacek Zientkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Shoper.

Ekspert: Skąd sklepy internetowe biorą klientów?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-09-2019, 09:27

- Tylko co dziesiąte wejście do sklepu w sieci odbywa się w “klasyczny” sposób, czyli przez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu www sklepu - wynika z danych firmy Shoper. Choć pozostaje ono ważnym źródłem ruchu z relatywnie wysoką konwersją (2,4 proc.), coraz bardziej istotne staje się inwestowanie w zewnętrzne, w tym także płatne kanały, których udział z roku na rok rośnie.
Zdecydowanie najwięcej klientów przychodzi z wyszukiwarki Google - 33 proc. wizyt odbywa się przez organiczne wyniki wyszukiwania, a 30 proc. przez wyniki reklamowe - mówi Jacek Zientkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Shoper.

- Są co prawda pojedyncze biznesy lub całe branże, gdzie Google nie ma tak przytłaczającej przewagi. Na przykład dla sklepów z ubraniami Facebook i Instagram odpowiadają za średnio co czwartą wizytę potencjalnego klienta a organiczne wyniki wyszukiwania za co piątą. Jednak znaczenie ruchu z Google jest dla wszystkich sprzedawców tak duże, że powinni się dostosować do jego wytycznych, jeśli nie chcą, by skierował ich klientów do konkurencji - radzi ekspert.

- Algorytm wyszukiwarki sprawdza ogólne parametry danej witryny, które można zbadać naszym narzędziem, m.in. wystarczająca ilość treści na stronie. Do poprawienia widoczności w wyszukiwarce przy konkretnych zapytaniach, np. na frazy takie jak “buty sportowe” czy “etui na telefon” niezbędny będzie już audyt przeprowadzony przez profesjonalistów. Pomaga on poprawić pozycję sklepu w Google w ciągu trzech miesięcy - mówi ekspert Shopera.

Od kilku dni dostępne jest bezpłatne narzędzie dla sklepów, określające, w jak dużym stopniu ich strony są przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki. Wystarczy podać adres sklepu, by w dwie minuty wygenerować raport SEO.

Dane Shopera wskazują również, że osoby przychodzące do e-sklepu różnymi drogami mają odmienną skłonność do dokonywania zakupów. Wśród wizyt sfinalizowanych transakcją o kilka procent w stosunku do ogólnego wzrósł udział niszowych źródeł ruchu jak media społecznościowe i wejścia bezpośrednie. Udział wyników organicznych wyszukiwarki pozostaje na podobnym wysokim poziomie i wynosi 32 proc.

- Oznacza to, że pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarce Google jest nie tylko najważniejszym źródłem ruchu na stronie, ale staje się też kluczowe dla sprzedaży. Analiza przychodów e-sklepów pokazuje również, że co trzecia złotówka wydawana jest przez klientów, którzy weszli na stronę sklepu dzięki organicznym wynikom Google - tłumaczy Jacek Zientkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Shoper RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Szymon Owedyk 2019-09-25 08:57:57
    Tak działa promocja sklepów internetowych. Podobnie pozycjonowanie stron firmowych - lokalnych i krajowych - wymaga ciągłego marketingu. Tym się zajmuje o tutaj copywriterexpert.pl/pozycjonowanie-strony-www/

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.214.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.