Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Smart shopping towarzyszy konsumentom już od dawna

Smart shopping – jakkolwiek tego w ten sposób nie nazywano – towarzyszy  ludziom już od dawna, zwłaszcza tym biedniejszym, którzy musieli poszukiwać produktów bardziej atrakcyjnych cenowo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Ekspert: Smart shopping towarzyszy konsumentom już od dawna
Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Fot. SGGW

Jednym z trendów, o którym ostatnio słychać w Polsce, jest smart shopping.

– To jest pewien element zrównoważonej konsumpcji. Konsumpcji optymalnej, racjonalnej, żeby nie płacić więcej niż trzeba za produkty, które są absolutnie porównywalne, by nie powiedzieć – tożsame – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Można by rzec – dodaje prof. Krystyna Gutkowska – że smart shopping – jakkolwiek tego w ten sposób nie nazywano – towarzyszy  ludziom już od dawna, zwłaszcza tym biedniejszym, którzy musieli poszukiwać produktów bardziej atrakcyjnych cenowo.  

– Jest to trend, który po raz pierwszy pojawił się w Stanach Zjednoczonych. Dwadzieścia kilka lat temu było czymś deprecjonującym kupowanie produktów w sklepach wielkopowierzchniowych typu Wal-Mart. Osoby, które chciały podkreślić status społeczny poprzez zakupy, nigdy nie pozwoliłyby sobie, by kupować razem z innymi, często o odmiennym kolorze skóry. Przepłacały kupując w butikach – wyjaśnia prof. Krystyna Gutkowska.

Dodaje, że w konsekwencji kryzysu, który najbardziej dotknął Stany Zjednoczone, uznano, że trzeba odwrócić pewne koncepcje i postawy konsumentów również po to, aby optymalizować i racjonalizować konsumpcję.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krystyna Gutkowska RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    smart shopping RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Marek 2016-06-28 09:44:34
    A co Pani Prof. powie o aplikacji Billy - Asystent zakupów? Czy może ona zmienić oblicze handlu stacjonarnego,gdy klient przed wyjściem na zakupy,będzie znał ceny w okolicznych sklepach stacjonarnych i szybko porówna gdzie zapłaci najmniej za koszyk produktów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.