Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Tesco Polska szuka sposobów na optymalną skalę i rentowność

Tesco próbuje znaleźć dla siebie nową formułę w Polsce, więc nie wychodzi z naszego kraju, co jest chyba dobrą wiadomością. Zobaczymy, jak sprawdzi się ona w zderzeniu z nadchodzącą dekoniunkturą i „antysieciowymi” zapowiedziami polityków - np. podatek handlowy, utrzymanie „niedziel”, presja na wzrost wynagrodzeń minimalnych i opłat quasipodatkowych - ale życzmy firmie jak najlepiej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: Tesco Polska szuka sposobów na optymalną skalę i rentowność
dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2019, 13:06

- Tesco Polska odważnie stara się „popłynąć z wiatrem”, czyli zaistnieć w trendzie wygodnych zakupów, czynionych najchętniej w sklepach niezbyt dużych, blisko położonych, o optymalizowanym, szybko rotującym asortymencie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- To tłumaczy koncentrację na powierzchniach mniejszych: od supermarketu w dół i konsekwentne wyprzedawanie dużych - choć nie tylko - obiektów z firmy. Firma optymalizuje swój potencjał, by zaproponować rynkowi nowa formułę i sięgając do segmentu rynku, gdzie generują się największe sukcesy konkurentów. Innym ważnym aspektem dokonujących się zmian jest próba - wreszcie całościowa - wyjścia z cienia niezbyt trafionych wyborów strategicznych sprzed około dekady - dodaje ekspert.

Tłumaczy, że chodzi o ówczesny wybór skromnego - jak wówczas pisano - profilu sieci, koncentrację na dużej raczej powierzchni, uzupełnianej raczej skromnymi eksperymentami w obszarze powierzchni mniejszych („ekspresy”).

- I wreszcie to, co najważniejsze - zlekceważenie potencjału tkwiącego we franczyzie, łączącej motywację pracy „na swoim” z efektem sieci, przy znacząco niższym koszcie utworzenia i utrzymania sklepu. Decyzja takiego zaadresowania się do tzw. Kowalskiego, w sytuacji, gdy zaczynał się „wybuch” franczyz, a dyskonty dostrzegły swoją szansę w zaadaptowaniu trendu delikatesowego w supermarkecie i sklepie specjalistycznym, do możliwości sieci dyskontowych dało początek kłopotów z konkurencją - mówi ekspert.

Zauważa, że obniżenie profilu dało deprecjacje wizerunku, a sukces „delikatesujących” się na potęgę nadal tanich dyskontów i sieciowych sklepów osiedlowych, stworzył bardzo niekorzystną konkurencyjnie synergię.

- Efekt? - Koszty nie spadały, przychody słabo rosły, rentowność operacji - bywało - pokazywała ujemne wyniki. Ratowała je pozycja lidera eksportu żywności do UK, ale to tylko podkreślało słabość podstawowego procesu handlowego w rynku krajowym. Na to nałożył się jeszcze sukces sklepów convenience, kreujący się przez ostatnich kilka lat. Teraz jest szansa to przezwyciężyć, ale tylko szansa - nadchodzą bowiem czasy dekoniunktury, nadregulacji i trudnego rynku - tłumaczy Andrzej Faliński.

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.