Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Tesco przeoczyło trend convenience, Carrefour postawił na innowacje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2017, 11:08
Ekspert: Tesco przeoczyło trend convenience, Carrefour postawił na innowacje
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Obserwujemy Tesco, które od dłuższego czasu przeżywa poważne kłopoty zarówno w Polsce, ale także na całym świecie, w kontrze do Carrefoura, który rozwija się i wprowadza coraz to nowe usługi, sięga po innowacje – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Na rynku retail w Polsce robi się z miesiąca na miesiąc coraz ciekawiej. Z jednej strony duża presja płacowa pracowników i coraz większy rynek pracownika oraz trudności ze znalezieniem obsady do sklepów. Protesty pracowników Tesco, a także spore kłopoty samej sieci, które pogłębiają się już kolejny rok – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

– Z drugiej zaś rozwój branży, coraz liczniejsze rozwiązania i innowacje, którymi handel stara się odpowiadać na zapotrzebowanie współczesnego konsumenta. Sieci handlowe są bardzo aktywnie komunikacyjnie i działają są na wysokich obrotach. Trwa poszukiwanie nowości
i wyróżników – nikt nikogo nie oszczędza w wojnie o uwagę i portfel Polaka. Na tym obrazie najmocniej obecnie widoczne są dwie marki – wspomniane wcześniej Tesco, a także Carrefour – mówi ekspert. 

– Obserwujemy Tesco, które od dłuższego czasu przeżywa poważne kłopoty zarówno w Polsce, ale także na całym świecie, w kontrze do Carrefoura, który rozwija się i wprowadza coraz to nowe usługi, sięga po innowacje. Można powiedzieć, że jest to starcie tradycji z nowoczesnością rodem z reklam Lidla, tylko, że w tym przypadku tradycja wcale tak dobrze nie smakuje – tłumaczy Kaczmarek.

Dodaje, że to zderzenie i ogromną różnice obserwujemy również w komunikacji marketingowej, którą prowadzą sieci. – Tesco, które od czasu wygaszenia platformy komunikacji z Heniem i Krysią w roli głównej, stało się marką nijaką, która reaguje na rynek i trendy dużym opóźnieniem. Z drugiej strony Carrefour, który nie tylko znalazł na siebie ciekawy sposób komunikacyjny i konsekwentnie go realizuje, ale wybiega do przodu, eksperymentuje, szuka możliwości, które pozwolą jeszcze bardziej zaspokoić oczekiwania klienta – komentuje ekspert.

– Z pewnością zachowawczość Tesco w komunikacji jest pochodną kłopotów biznesowych, jednak często mądra i strategicznie przemyślana komunikacja marketingowa może być motorem napędowym, który pozwoli sieci wyzbyć się chociaż części kłopotów – uważa Radosław Kaczmarek.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Cel praca 28-06-2017, 10:46:
Osoby zwolniony zapraszam do projektu www.celpraca.pl
  • klient 27-06-2017, 22:55:
najlepszą reklamą są dobrze opłacani pracownicy i pełne półki w sklepach, a w Tesco pracowników trudno znaleźć między regałami, kolejki do kas ogromne, na półkach coraz więcej karteczek "brak towaru" zamiast towaru

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH