Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Trendy w e-commerce na 2018 rok

E-commerce to nieustanny wyścig technologiczny - w 2017 roku w kierunku mobile. W tym kanale robiła zakupy blisko połowa polskich użytkowników smartfonów. To także przyspieszenie procesu zwrotów i kontaktu z klientem. W 2018 roku kierunek zmian wytyczą światowi giganci e-commerce i reklamy internetowej - informuje Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper.

Ekspert: Trendy w e-commerce na 2018 rok
Fot. shutterstock

Zmiany w krajobrazie e-commerce są niezwykle dynamiczne i zmuszają przedsiębiorców do bieżącego sprawdzania nowinek technologicznych oraz kanałów sprzedaży, które pomogą im wzmocnić swój biznes. Jakie zmiany miały miejsce w 2017 roku, a jakie przyniesie 2018? Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper przedstawia podsumowanie roku 2017 i trendy na 2018.

Optymalizacja sklepów i obsługi

Minęły już czasy, w których klientów przyciągała tylko niska cena i ładny design. Wiedzą to przedsiębiorcy, stawiający w minionym roku na optymalizację e-sklepów oraz poprawę obsługi klienta. Jakość kontaktu jest kluczowa zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych - gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi.  

Wygoda klienta - dostawa i płatności

Wygodna i szybka dostawa często okazuje się kluczowa podczas podejmowania decyzji zakupowej. Wiele sklepów przekonało się o tym w tygodniu przed świętami, kiedy klienci zamawiali produkty na ostatnią chwilę. Topowe marki wciąż starają się odpowiadać na potrzeby klientów wydłużając czas dostawy do późnych godzin lub oferując odbiór w punkcie w ciągu godziny od zamówienia. Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który może zaważyć od dokonaniu transakcji. Według danych Platformy Shoper 38 proc. klientów uznaje metodę płatności za ważną przy wyborze e-sklepu.

M-commerce

Nieustannie rośnie rola smartfonów w rozwoju handlu internetowego. 47 proc. Respondentów badania “E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. Rozwój technologii mobilnych i tworzenie stron RWD może tylko zwiększyć udział zakupów przez telefon. Może temu sprzyjać wprowadzona przez Google zasada “Mobile First Indexing”, która oznacza lepsze indeksowanie stron mobilnych. Według danych platformy Shoper, największe zmiany w handlu zachodzą w branży modowej. Mobilnie składane jest tu już co trzecie zamówienie.

Testowanie VR i AR w sklepie

Rzeczywistość wirtualna, kojarzona z goglami zakładanymi na głowę, powoli zmienia e-commerce. W Australii Ebay, we współpracy z siecią detaliczną Myer, uruchomił sklep, który można odwiedzić za pomocą urządzeń VR. Równie ciekawa jest AR, czyli rozszerzona rzeczywistość, która podobnie zmienia doświadczenia zakupowe. Klient nie zanurza się w tym przypadku w cyfrowym świecie, ale ogląda modele 3D wybranych produktów w swoim domu. Wybierając na ekranie smartfona lub tabletu model np. ekspresu do kawy, może poprzez ekran zobaczyć go na blacie swojej kuchni.

AliExpress czy Amazon?

więcej informacji:

Jacek Zientkiewicz RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    trendy w e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    bitcoin RSS ALERT    /    chatboty RSS ALERT    /    chatbot zakupowy RSS ALERT    /    AliExpress RSS ALERT    /    Amazon RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.