REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Tworzenie wspólnej marki dla kilku producentów niesie konieczność kompromisów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-01-2011, 12:46

Takie rozwiązanie niesie ze sobą konieczność wielu kompromisów odnośnie założeń dla marki wspólnej i jej komunikacji. Szczególnie jeżeli chodzi o wizerunek marki, a co za tym idzie, o budżet. Teoretycznie wypromowanie takiej marki wspólnej jest możliwe, praktycznie jednak bardzo trudne - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Marta Laskowska, z agencji Personal PR Sp. z o.o.

REKLAMA

- Możemy zakładać, że dla silnych marek taka współpraca byłaby nieatrakcyjna, ponieważ w ich interesie jest umacnianie wizerunku swojej marki, a nie współpraca z markami, które nie zdołały wypracować sobie tak wysokiej pozycji. Firmy mniej znane mogłyby być zainteresowane stworzeniem wspólnej marki, ponieważ wspólna koncepcja komunikacji marketingowej byłaby prawdopodobnie na wyższym poziomie niż taki, jaki te firmy mogą osiągnąć samodzielnie - mówi Marta Laskowska.

Jej zdaniem nie można więc jednoznacznie ocenić, czy wypromowanie wspólnej marki byłoby możliwe. - Dla pewnych grup zapewne tak, dla innych nie. Należy się zastanowić, jak wyglądałaby sytuacja wprowadzenia takiej marki na rynek czy zorganizowanie stoisk na targach? - pyta Marta Laskowska.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH