Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: W 2018 r. handel zwiększył nakłady na działania employer brandingowe

W roku 2018 zapotrzebowanie na nowe rekrutacje w branży handlowej utrzymało się na dobrym stabilnym poziomie, zbliżonym do zeszłorocznego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Arkadiusz Więckiewicz, Regional Manager w Randstad Polska.

Ekspert: W 2018 r. handel zwiększył nakłady na działania employer brandingowe
fot. shutterstock

- Dalszy spadek poziomu bezrobocia wpłynął jednak na zmiany stawek dla pracowników. Tym bardziej, że zatrudnieni w handlu, gdy dostrzegają dysproporcję w płacach, nie widzą problemu, by zmienić branże np. na produkcyjną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Arkadiusz Więckiewicz, Regional Manager w Randstad Polska.

Dodaje, że w odpowiedzi na taką tendencję duże sieci handlowe i punkty sprzedaży detalicznej zdecydowały się na zwiększenie stawek, zaoferowanie dodatkowych benefitów oraz zewnętrzne kampanie wspierające wizerunek pracodawców, które wcześniej nie było praktykowane na taką skalę.

- W branży widać zatem, podobnie jak u pracodawców z innych sektorów, zwiększanie nakładów na działania employer brandingowe. Firmy chcą też odróżniać się od konkurencji atrakcyjnym systemem płacowym i pakietem świadczeń pozapłacowych. Chętnie oferują też długotrwałe formy współpracy. Nawet jeśli u pracodawców pojawiają się stawki na poziomie 14-15 zł brutto za godzinę, to często towarzyszą im karty rabatowe lub bony na towary oferowane przez firmę - tłumaczy ekspert.

- Ponadto branża stara się przyciągać kandydatów, którzy nie są w pełni dyspozycyjni. Szczególnie cenione przez zatrudnionych są elastyczne, indywidualnie opracowywane grafiki. Niektóre sieci handlowe oferują swoim pracownikom stawki, których dotychczas branża nie oferowała - zauważa.

Tłumaczy, że częściowo zahamowało to odpływ kandydatów do sektora produkcji. - Okazało się bowiem, że branża handlowa, która do tej pory nie pojawiała się w gronie najbardziej atrakcyjnych miejsc pracy, może konkurować z firmami produkcyjnymi i stać się dobrą alternatywą pod względem warunków pracy i wynagrodzenia - wyjaśnia.

- Wiele zakładów produkcyjnych musiało dopasować swoją ofertę dla pracowników do propozycji sieci handlowych, w których stawki wzrosły do poziomu 18-19 zł brutto za godzinę (3100-3210 zł brutto miesięcznie podstawy), a podstawowe wynagrodzenie uzupełniał system premiowy - podsumowuje Arkadiusz Więckiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Arkadiusz Więckiewicz RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    praca w handlu RSS ALERT    /    zatrudnienie w handlu RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    Randstad RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.234.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.