Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: W 2019 r. sieci handlowe powinny podjąć większe próby odzyskania straconego przychodu

Jaki był rok 2018 dla sektora handlu detalicznego i na co powinny zwracać uwagę sieci handlowe w roku 2019? - Rok 2018 pokazał, że potrzeby konsumentów są coraz bardziej wyszukane. Dziś klienci oczekują, że podczas zakupów otrzymają nie tylko produkty w dobrej cenie, ale że handlowcy dostarczą im również lifestylowych inspiracji i podpowiedzi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie w TCC Retail Marketing.

Ekspert: W 2019 r. sieci handlowe powinny podjąć większe próby odzyskania straconego przychodu
Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie w TCC Retail Marketing. Fot. materiały prasowe

- Takie sieci, jak Carrefour czy Lidl, już dostrzegły zmianę tych oczekiwań u konsumenta, co widać po wprowadzonych w 2018 r. strategiach komunikacji. Przykładowo, Carrefour zrealizował kampanię ACT FOR FOOD promującą m.in. produkty wysokiej jakości, natomiast Lidl komunikował swoją ofertę hasłem ”Więcej na radość z Życia” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie w TCC Retail Marketing.

- Obie kampanie bezpośrednio odpowiadają na potrzebę konsumentów, którzy coraz bardziej oczekują od sieci realnych działań w ramach lokalnych społeczności oraz współpracy z dostawcami na uczciwych i transparentnych zasadach. Sieci, które to zauważą i na to odpowiedzą, mogą liczyć na prawdziwą więź z klientami, a to przełoży się na kluczową dla retailerów lojalność – dodaje.

- Mijający rok to również rewolucja, jaką przyniosło wprowadzenie niedzieli niehandlowej. Ograniczenie liczby dni pracy sklepów pokazało, wbrew pierwotnemu przekonaniu handlowców, że Polacy niechętnie przenoszą zakupy na inny dzień – mówi ekspert.

Jego zdaniem w obliczu ograniczenia handlu w niedzielę, większość sieci zachowało konserwatywną strategię komunikacji, nie adaptując się do zachodzącej zmiany, która jest dowodem małej rewolucji w przyzwyczajeniach polskich konsumentów.

- Nieliczne wyjątki to Lidl i Biedronka, które ramię w ramię promują zakupy w sobotę. Na uwagę zasługuje też Żabka, która z racji swojego modelu biznesowego świetnie wykorzystała szansę i przekształciła się w punkty pocztowe – mówi Bartłomiej Górzny.

Dodaje, że reszta graczy dość pasywnie przyjęła konsekwencje, wynikające z utraconego obrotu, ograniczając koszty. - W 2019 roku te sieci powinny podjąć większe próby odzyskania straconego przychodu. Jednym z rozwiązań jest z pewnością digitalizacja, która daje wiele możliwości interakcji z klientem również w te dni, kiedy sklepy stacjonarne są zamknięte. Proste mechanizmy gratyfikacji, jak np. „złóż zamówienie online w niedzielę, a otrzymasz 10% rabatu i darmową dostawę” przyniosą rezultaty – wyjaśnia.

- Ponadto, w 2018 roku rynek handlu detalicznego wkroczył w następną, bardziej dojrzałą fazę. Mogliśmy obserwować kolejne przejęcia, które skutkują tym, że obecnie konsumenci dostrzegają aktywność na rynku głównie dużych marek handlowych – mówi ekspert.

- Piotr i Paweł został w części kupiony przez Biedronkę, a Stokrotka przejęta przez Maximę, co w konsekwencji spowodowało zniknięcie marki ALDIK. Nazwa na banerach się zmieniła, jednak klienci, którzy mieszkają lokalnie pozostają, przynajmniej na początku, wierni miejscu. To wielka szansa dla sieci przejmujących daną lokalizację. Należy ją skutecznie wykorzystać, uwzględniając w swoich planach marketingowych konieczność „przedstawienia” klientom nowej marki w znanym im miejscu, w taki sposób, aby przekonać konsumenta, że to dalej jest „jego” sklep, lokalny, znany, z jeszcze lepszą ofertą – tłumaczy Bartłomiej Górzny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bartłomiej Górzny RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    TCC Retail Marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.31.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.