Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: W ciągu 5 lat dyskonty wejdą w e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 04-03-2013, 11:16
Ekspert: W ciągu 5 lat dyskonty wejdą w e-commerce
W najbliższej przyszłości na rynku e-commerce będą dominować duzi gracze

Zdaniem Michała Probulskiego, wiceprezesa spółki E-solver, w najbliższej przyszłości na rynku e-commerce będą dominować duzi gracze, posiadające zaplecze w postaci stacjonarnych sklepów jak Tesco czy Auchan. Natomiast luki rynkowe wypełniać będą specjalistyczne sklepy.

- Docelowo oczekuję, że w ciągu 5 lat ekspansję w sieci rozpoczną dyskonty, gdy przemiany społeczno - technologiczne w dużym stopniu dotkną ich grupę docelową. Rynek stanie się wtedy kompletny jeżeli chodzi o swoją podstawową strukturę - zaznacza wiceprezes zarządu spółki E-solver.

Ciekawym pytaniem jest, czy lokalne sklepy osiedlowe wykorzystają możliwości poszerzenia zasięgu jaką daje sprzedaż internetowa. - Tym bardziej, że coraz więcej sklepów lokalnych należy do sieci, które mają potencjał pozwalający na zastosowanie tego rozwiązania - zaznacza wiceprezes zarządu spółki E-solver.

Rynek e-sklepów spożywczych najszybciej rozwija się w dużych aglomeracjach, rozwój w mniejszych miejscowościach może być dla przedsiębiorców ryzykowny. Koszty związane z transportem i obsługą w wielkiej aglomeracji, a w mniejszych miejscowościach (do 100 tys mieszkańców) potrafią się znacząco różnić. Dowóz towarów w małym mieście odbywa się na znacznie mniejszej odległości a średnia prędkość jest dużo wyższa niż np. w Warszawie. Przekłada się to znacząco na odpowiednio niższy średni koszt dowozu. Ponadto koszty związane z wynagrodzeniem personelu są nieco niższe.

- Atuty te nie będą jednak w stanie zrekompensować znaczących różnic w indeksie siły nabywczej rozumianym jako całkowitą ilość dóbr i usług, którą ludność zamieszkała w danym regionie (promieniu od sklepu) może nabyć w określonym czasie w handlu detalicznym - wyjaśnia Michał Probulski.

Jego zdaniem w małych miejscowościach głównym motorem rozwoju rynku internetowego FMCG będą sklepy wielkopowierzchniowe, otwierające swoje internetowe oddziały, będące klonami wcześniej wypróbowanych rozwiązań w wielkich aglomeracjach - oczywiście dostosowanych skalą do potrzeb lokalnego rynku. Mały potencjał w miastach do 100 tys. nie będzie sprzyjał też sklepom specjalistycznym, które będą raczej wysyłały towary nadające się do dłuższego transportu na te tereny bez otwierania lokalnych oddziałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH