Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: W ciągu kilku lat udział dyskontów w polskim rynku zwiększy się do 20 proc.

Kanał dyskontowy jest w Polsce bardzo silny, ale i on się zmienia. Dyskonty miękną, gdyż w naszym kraju nie sprawdził się typ dyskontów typu "hard" - mówi retailnet Krzysztof Badowski, partner zarządzający firmy Roland Berger Strategy Consultants.

Według Krzysztofa Badowskiego dyskonty w Polsce są rynkiem najdynamiczniej rozwijającym się wśród wszystkich formatów sklepów. Zdaniem eksperta ten format sklepów będzie się zmieniać. Dyskonty zbliżać się będą do supermarketowego formatu i odwrotnie. Wnętrze dyskontów będzie coraz bardziej przyjazne, także wielkość tych sklepów będzie ulegała powiększeniu. Z kolei supermarkety coraz większą wagę będą przykładać do marek własnych. Skutkiem będzie migracja klientów między tymi dwoma formatami.

Przedstawiciel Roland Berger dodaje, że dyskonty zmieniają się także pod kątem asortymentu, bo wiedzą, że nie wystarczy już być tylko tanim, trzeba także oferować asortyment, który jest atrakcyjny jakościowo.

Jednocześnie - jak mówi ekspert - dyskonty wchodzą w nowe obszary rynku - o ile wcześniej konkurowały głównie z hierpamrketemi, teraz w chodzą na obszary dotychczas należące do handlu tradycyjnego. Obecnie dyskonty mają 14 proc. udziału w rynku. A według Krzysztofa Badowskiego w ciągu najbliższych kilku lat udział ten zwiększy się do poziomu 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Badowski RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.