Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: W najbliższej przyszłości może nastąpić konsolidacja rynku dyskontów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-07-2011, 09:11
Ekspert: W najbliższej przyszłości może nastąpić konsolidacja rynku dyskontów

Prawdopodobnie w najbliższej przyszłości może nastąpić konsolidacja rynku dyskontów poprzez przejęcia. Jaskółką tego zjawiska było przejęcie sieci Plus przez Biedronkę - mówi Halina Wyborska, dyrektor Public Relations w firmie deweloperskiej Rank Progress.

Sieci dyskontowe są na polskim rynku bardzo aktywne. - W ostatnim czasie widać jeszcze mocniejszą tendencję wzrostową. Przykładem może być Jeronimo Martins, który w ubiegłym roku zapowiadał realizację 150 marketów, a teraz zweryfikował swoje plany i zapowiada zwiększenie do 200. Sieci dyskontowe są liderami w rozwoju sieci - mówi Wyborska. Jej zdaniem szybciej niż dotychczas będzie rozijać się Biedronka. - Ale równie szybko będą rozwijać się także operatorzy spożywczy o mniejszych powierzchniach, niekoniecznie dyskonty, jak np. Intermarche - wskazuje.

Zdradza, że obecnie Rank Progress rozmawia z kilkoma operatorami na temat realizacji projektów dyskontowych. - Rank Progress do 2014 roku planuje realizację przede wszystkim projektów własnych. Jednostkowym przykładem jest realizacja dla OBI w Miejscu Piastowym koło Krosna. W planowanych przez nas centrach będą oczywiście duże sieci jak np. Leroy Merlin - tłumaczy Halina Wyborska. Na pytanie o planowane projekty dla sieci Tesco i Kaufland odpowiada: - Z obiema sieciami rozmawiamy o ewentualnych przyszłych projektach. Obie firmy są naszymi potencjalnymi partnerami w naszych centrach handlowych.

Natomiast aktywność Carrefour ocenia jako mniejszą niż kiedyś. - W przeciwieństwie do poprzednich lat, ta sieć nie realizuje dużych projektów - zauważa przedstawicielka Rank Progress. Tymczasem jej firma rozmawia o realizacji małych i średnich obiektów dla Makro.

Jak wygląda potencjał dyskontów jako najemców centrów i parków handlowych? - Wszystko zależy od wielkości obiektu. Dyskonty mogą się sprawdzić w małych obiektach, gdzie będą głównym najemcą. Stworzyliśmy precedens w naszym byłym już centrum handlowym w Kłodzku, gdzie obok sklepu Carrefour sprawdziła się Biedronka. Obie sieci przyciągają klientów - mówi Halina Wyborska. - Realizacje dla polskich operatorów takich jak: Emperia/Tradis, Polomarket, Piotr i Paweł, Marcpol itd. W najbliższych planach nie mamy realizacji dla tych operatorów, ale nie wykluczamy współpracy w przyszłości - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.