Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: W Polakach zaczyna kiełkować potrzeba zdrowego odżywiania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2016, 11:59
Ekspert: W Polakach zaczyna kiełkować potrzeba zdrowego odżywiania
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Sieci handlowe w ostatnich miesiącach zintensyfikowały działania związane z promocją zdrowej żywności i świadomości zdrowego odżywania się. Agencje badawcze publikują badania, z których wynika, że polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowego odżywiania. – Potrzeba zdrowego trybu życia i jedzenia, która pojawiła się na zachodzie już dawno temu, dopiero teraz zaczyna kiełkować w żołądkach i mięśniach polskich konsumentów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Z badania „Kogo nęci zdrowe jedzenie?” zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji wynika, że Polacy coraz bardziej cenią zdrową żywność: naturalną, świeżą, z pewnego źródła, z certyfikatami. Szacuje się, że w 2015 roku Polacy wydali na "zdrowe" produkty nawet 800 mln złotych. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć poziom miliarda zł. 

Z czego wynika rozwój sprzedaży zdrowej żywności w Polsce? 

– Na rozwój sprzedaży zdrowej żywności w Polsce (jeszcze i tak niewielki w porównaniu do tego co możemy obserwować za zachodnią granicą) złożyło się kilka, wzajemnie się wspierających uwarunkowań. Pierwszym jest oczywisty trend i rosnąca chęć coraz większej części Polaków do tego, aby się zdrowo odżywiać, ale nie tracić przy okazji dotychczasowych nawyków, przyzwyczajeń i smaków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Podkreśla, że potrzeba zdrowego trybu życia i jedzenia, która pojawiła się na zachodzie już dawno temu, dopiero teraz zaczyna kiełkować w żołądkach i mięśniach polskich konsumentów. 

– Stąd idący za tym rozwój popularności aktywności fizycznej – liczne biegi, maratony, celebryci fitness, gwiazdy sexy wyglądu z Youtube i Instagrama, czy nawet nasi znajomi dzielący się swoimi rekordami na aplikacjach Endomodo i Nike+ – tłumaczy ekspert agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że jako społeczeństwo, a szczególnie ta bardziej wykształcona i zamożna część, jasno widać, że chcemy żyć dłużej i lepiej. I dobrze, bo jeżeli popatrzymy na całą populacje, to badania pokazują, że polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, a dorosły Polak jest w czołówce tego wyścigu po tkankę tłuszczową. 

– Drugi trend to ciągle rozwijająca się polska gospodarka, stosunkowo duża odporność na zawirowania gospodarcze na świecie, a co za tym idzie rosnąca siła nabywcza Polaków – wyjaśnia Radosław Kaczmarek. 

Tłumaczy, że chociaż zarabiamy coraz więcej, to mimo wszystko jesteśmy jako społeczeństwo ciągle na dorobku. 

– Ale już możemy pozwolić sobie na rzeczy, które będą wspierać to, co mamy najcenniejszego – zdrowie swoje i swoich najbliższych. I co ważne, poczujemy się dzięki temu lepiej psychicznie – mówi Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kiełek bio 20-05-2016, 09:16:
Ekologicznym nawozem dla kiełkującej zdrowej żywności w Polsce jest portfel społeczeństwa. Jeśli to nie ulegnie zmianie, to społeczeństwo nie przestanie drapać się po głowie przed decyzją o zakupie żywności ekologicznej, a kiełki po prostu uschną. Od komentowania jakości żywności z logo rolnictwa ekologicznego, pojawiającej się w sieciach handlowych, pominę chyba, że artykuł nawiązuje do sieci handlowych stricte ekologicznych, to tu sprawa wygląda nieco lepiej, choć nic nie przebije jakości produktów ekologicznych w sprzedaży bezpośredniej (prosto od producenta do konsumenta).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH