Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: W Polakach zaczyna kiełkować potrzeba zdrowego odżywiania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2016, 11:59
Ekspert: W Polakach zaczyna kiełkować potrzeba zdrowego odżywiania
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Sieci handlowe w ostatnich miesiącach zintensyfikowały działania związane z promocją zdrowej żywności i świadomości zdrowego odżywania się. Agencje badawcze publikują badania, z których wynika, że polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowego odżywiania. – Potrzeba zdrowego trybu życia i jedzenia, która pojawiła się na zachodzie już dawno temu, dopiero teraz zaczyna kiełkować w żołądkach i mięśniach polskich konsumentów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Z badania „Kogo nęci zdrowe jedzenie?” zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji wynika, że Polacy coraz bardziej cenią zdrową żywność: naturalną, świeżą, z pewnego źródła, z certyfikatami. Szacuje się, że w 2015 roku Polacy wydali na "zdrowe" produkty nawet 800 mln złotych. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć poziom miliarda zł. 

Z czego wynika rozwój sprzedaży zdrowej żywności w Polsce? 

– Na rozwój sprzedaży zdrowej żywności w Polsce (jeszcze i tak niewielki w porównaniu do tego co możemy obserwować za zachodnią granicą) złożyło się kilka, wzajemnie się wspierających uwarunkowań. Pierwszym jest oczywisty trend i rosnąca chęć coraz większej części Polaków do tego, aby się zdrowo odżywiać, ale nie tracić przy okazji dotychczasowych nawyków, przyzwyczajeń i smaków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Podkreśla, że potrzeba zdrowego trybu życia i jedzenia, która pojawiła się na zachodzie już dawno temu, dopiero teraz zaczyna kiełkować w żołądkach i mięśniach polskich konsumentów. 

– Stąd idący za tym rozwój popularności aktywności fizycznej – liczne biegi, maratony, celebryci fitness, gwiazdy sexy wyglądu z Youtube i Instagrama, czy nawet nasi znajomi dzielący się swoimi rekordami na aplikacjach Endomodo i Nike+ – tłumaczy ekspert agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że jako społeczeństwo, a szczególnie ta bardziej wykształcona i zamożna część, jasno widać, że chcemy żyć dłużej i lepiej. I dobrze, bo jeżeli popatrzymy na całą populacje, to badania pokazują, że polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, a dorosły Polak jest w czołówce tego wyścigu po tkankę tłuszczową. 

– Drugi trend to ciągle rozwijająca się polska gospodarka, stosunkowo duża odporność na zawirowania gospodarcze na świecie, a co za tym idzie rosnąca siła nabywcza Polaków – wyjaśnia Radosław Kaczmarek. 

Tłumaczy, że chociaż zarabiamy coraz więcej, to mimo wszystko jesteśmy jako społeczeństwo ciągle na dorobku. 

– Ale już możemy pozwolić sobie na rzeczy, które będą wspierać to, co mamy najcenniejszego – zdrowie swoje i swoich najbliższych. I co ważne, poczujemy się dzięki temu lepiej psychicznie – mówi Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kiełek bio 20-05-2016, 09:16:
Ekologicznym nawozem dla kiełkującej zdrowej żywności w Polsce jest portfel społeczeństwa. Jeśli to nie ulegnie zmianie, to społeczeństwo nie przestanie drapać się po głowie przed decyzją o zakupie żywności ekologicznej, a kiełki po prostu uschną. Od komentowania jakości żywności z logo rolnictwa ekologicznego, pojawiającej się w sieciach handlowych, pominę chyba, że artykuł nawiązuje do sieci handlowych stricte ekologicznych, to tu sprawa wygląda nieco lepiej, choć nic nie przebije jakości produktów ekologicznych w sprzedaży bezpośredniej (prosto od producenta do konsumenta).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 139) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.