Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Walory zdrowotne pretekstem do sprzedaży produktów po wyższej cenie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2016, 14:13
Ekspert: Walory zdrowotne pretekstem do sprzedaży produktów po wyższej cenie
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot.

Trend konsumencki przejawiający się dbałością o zdrowie i zdrowe odżywianie podchwycili zarówno producenci żywności jak i sieci handlowe. Upatrują w nim szansę m.in. na podniesienie sprzedaży wartościowej. – Marża w obszarze „normalnej” żywności jest bardzo niska, dlatego tzw. „zdrowa żywność” wydaje się dobrym obszarem, w którym można sprzedać ten sam produkt po wyższej cenie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Marża w obszarze „normalnej” żywności jest bardzo niska, wyniszczona codzienną walką promocyjną oraz porównywalnością oferty. Zwykły banan jaki jest, każdy widzi. Jabłko też. Dlatego tzw. „zdrowa żywność” wydaje się dobrym obszarem, w którym można sprzedać ten sam produkt po wyższej cenie tłumacząc to walorami zdrowotnymi – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że sieci handlowe poszukują wzrostu na poziomie sprzedaży wartościowej, bo podobnie jak producenci żywności chcą rosnąć, ale nie mogą osiągnąć wzrostu ilościowo, bo nasze żołądki są już i tak napełnione, ciężko jest zjeść więcej. Mogą natomiast sprawić, że będziemy jeść to samo za wyższą cenę. 

– Bardziej świadomy klient chce dostawać i jest gotów płacić więcej za lepsze jakościowo i „zdrowsze” produkty. A producenci i sieci widząc w tym swój interes, wspierają konsumenta – edukują, uświadamiają i namawiają – tłumaczy Radosław Kaczmarek. 

Podkreśla, że w centrum zdarzeń stoi konsument, którego zapotrzebowania na zdrowe rzeczy często objawia się tak naprawdę na poziomie deklaracji. 

– Kupienie kilku zdrowych składników zdejmuje z nas obowiązek dbania o siebie innymi metodami, sprawia, że czujemy się lepszą panią domu, kucharzem, człowiekiem który dba o środowisko i lokalną społeczność. Dlatego kupię eko-mąkę, aby upiec chleb w domu, ale pozostałe składniki posiłku nie muszą już być z półki z tzw. „zdrową żywnością”. Lęk o własny organizm, zdrowie jest silny, ale łatwo go sobie w ten sposób zniwelować – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH