Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Wojna pomiędzy Lidlem i Biedronką nie toczy się w obszarze cen

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 10:52
Ekspert: Wojna pomiędzy Lidlem i Biedronką nie toczy się w obszarze cen
Na zdj. Piotr Zajlich z San Markos

Wojna pomiędzy Lidlem i Biedronką nie toczy się w obszarze cen. To batalia o świadomość marki, oparta na zupełnie różnych założeniach strategicznych. I, co ważniejsze, działania te przynoszą efekty dla jednych i dla drugich - mówi Piotr Zajlich, creative & strategic director, San Markos.

Jak podkreśla ekspert San Markos, dyskont to z definicji miejsce, które oferuje ograniczony asortyment w obniżonych cenach. - Tymczasem porównując wartość koszyka zakupów okazuje się, że Biedronka i Lidl plasują się dziś w środku listy składającej się tak z dyskontów, jak i z super- oraz hipermarketów. Ale wybory racjonalne, nawet w dobie recesji, pozostają w dużej mierze teorią - konsumenci wybierają kierowani emocjami. Badania neuromarketingowe wskazują, że tak może być w przypadku nawet 85 proc. z nich. A emocje te tworzy odpowiednia komunikacja reklamowa - komentuje Piotr Zajlich.

- Biedronka z żelazną konsekwencją komunikuje to, co leży u jej podstaw: "jesteśmy dyskontem, a zatem mamy najniższe ceny". To w połączeniu z budżetem reklamowym na poziomie ponad 160 mln zł rocznie przynosi wymierne efekty. Ale trzeba pamiętać, że człowiek funkcjonuje w otoczeniu innych. Dla jednych (najbardziej lojalnych klientów Biedronki) to, że stoją do kasy w najtańszym sklepie, nie jest niczym nadzwyczajnym - mówi ekspert..

Jego zdaniem, inni jednak, i jest to grupa coraz liczniejsza, nie chcą być kojarzeni z produktami z najniższej półki. - To tych konsumentów pozyskuje dziś Lidl. Daje im powód do racjonalizacji emocjonalnej wizyty w dyskoncie. Lidl fakt posiadania niskich cen przyjął jako rzecz oczywistą wynikającą z kategorii, do której przynależy. Pokazał jednak ludziom, że niska cena nie wyklucza dobrej jakości, co poparł kampanią reklamową z kulinarnymi autorytetami i budżetem reklamowym na poziomie ponad 200 mln zł. Zaangażowanie w reklamy znanych polskich vlogerów wskazuje, że sieci zależy też na pozyskaniu ludzi młodszych - podsumowuje Piotr Zajlich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ciekawy 12-06-2014, 09:53:
Chętnie poczytam więcej o taktykach zakupowych tych sieci. Widzę, że Panowie mają dostęp do wewnętrznych informacji w przeciwieństwie do autora tekstu. Czy mogę spytać skąd? To jest naprawdę interesujące.
  • 360 stopni 12-12-2013, 13:48:
dokładają -wiem bo sam dostarczam i widze po ile sprzedają. Jak by mi sie wydawało że może to bym nie pisał
  • Ojej 10-12-2013, 08:39:
Może do tego kurczaka nie dokładają ani grosza, tylko znajdują jeleni, którzy dostarczają im to mięso poniżej kosztów w nadziei że teraz dołożą, ale utrzymają dużego obiorcę i w przyszłości zarobią?

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH