Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Wyzwaniem dla handlu będzie zintegrowanie kanałów sprzedaży online i offline

Jednym z największych wyzwań dla branży handlowej będzie zintegrowanie kanałów sprzedaży online i offline. Szef ds. rozwiązań dla branży handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Microsoft Jarosław Sokolnicki podkreśla, że sklepy stacjonarne nadal będą istnieć, ale w zmienionej formie.

Ekspert: Wyzwaniem dla handlu będzie zintegrowanie kanałów sprzedaży online i offline

Autor: PAP
Data: 20-04-2019, 09:17

"Klient jest coraz bardziej wymagający, aby więc pozostać konkurencyjną branża handlowa już dzisiaj musi brać pod uwagę wiele aspektów. W przyszłości kluczowe będą takie obszary jak estetyka, wygoda i czas. Jednak największym wyzwaniem może okazać się łączenie kanałów zakupowych online i offline" - podkreślił w rozmowie z PAP Sokolnicki.

Według szefa ds. rozwiązań dla branży handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Microsoft klienci oczekują kompleksowych rozwiązań w sklepie, w którym będą mogli obejrzeć i kupić produkt czy odebrać przesyłkę, a wszystko to zrobić szybko i wygodnie za pomocą jednego kliknięcia czy nawet jedynie nawigacji wzrokiem. "W sklepie przyszłości będą wdrożone rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i Big Data, które na podstawie płci i wieku spersonalizują ofertę lub podpowiedzą klientowi, co mogłoby mu się przydać lub spodobać, a także w czasie rzeczywistym informować o promocjach" - podkreślił.

"Sieci handlowe będą w przyszłości wykorzystywać zintegrowane systemy, które pomogą zarządzać pojedynczymi sklepami z poziomu centrali. Już dzisiaj wraz z naszymi partnerami proponujemy rozwiązania, które pozwalają m.in. na jednoczesne uruchomienie wyświetlania promocji i zmianę ceny na półkowej etykiecie. Kamery w pomieszczeniu nie będą już służyć wyłącznie do celów bezpieczeństwa, ale również określenia, jak klient porusza się po sklepie i na co patrzy. Sensoryczne półki będą pomagały w realizacji zadań łańcucha dostaw chociażby poprzez automatyczne przesyłanie danych o stanie zatowarowania zarówno do właściciela sklepu jak i producenta towaru, proponowanie utworzenia promocji na znajdujące się na niej produkty czy monitorowanie dat przydatności do spożycia produktów. Jednocześnie urządzenia te będą informować kierownika sklepu o konieczności konserwacji lub w przypadku usterki - naprawy" - wskazał Sokolnicki.

W środę Microsoft wraz z producentami m.in. BSH, PepsiCo, L'Oréal oraz ponad 30 partnerami technologicznymi takimi jak Synerise, XPLUS czy Perfect Data otworzył na warszawskim Grochowie "pierwszą fizyczną przestrzeń handlową przyszłości". Podczas spotkania szef ds. rozwiązań dla branży handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Microsoft tłumaczył, że głównym celem Microsoft Store of the Future nie jest prezentowanie samych technologii, ale pokazanie, jak dzięki nim może wyglądać ścieżka zakupowa klienta. Koncern podkreśla, że za pomocą nowo otwartego konceptu chce "podpowiadać innowacyjne scenariusze sieciom handlowym i producentom", a także łączyć twórców technologii z branży handlu i usług.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.