Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Wzrost płac w sektorze retail bardziej dynamiczny niż w innych branżach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2017, 09:58
Ekspert: Wzrost płac w sektorze retail bardziej dynamiczny niż w innych branżach
Jakub Sobczak, Starszy Doradca Klienta Korporacyjnego, Biuro Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A. Fot. DNB

Presja na wzrost wynagrodzeń w sektorze detalicznym to nie tylko wzrost płacy minimalnej, to także konsekwencja bogacenia się oraz aspiracji polskiego społeczeństwa oraz relatywnie niskiego realnego bezrobocia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Sobczak, Starszy Doradca Klienta Korporacyjnego, Biuro Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

– Sieci handlowe ewidentnie mają do czynienia z rynkiem pracownika. Wynagrodzenie sprzedawcy w sieci handlowej to nie tylko pensja – obecnie w standardzie niektórych sieci jest bezpłatna prywatna opieka medyczna, karty sportowe i inne tego typu dodatki zarezerwowane wcześniej dla średniego i wyższego szczebla pracowników – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Sobczak, Starszy Doradca Klienta Korporacyjnego, Biuro Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A. 

Czy wzrost wynagrodzeń, może wpłynąć negatywnie na same sieci handlowe? – Dopóki presja ta dotyczy wszystkich i duże sieci nie będą miały dodatkowych obciążeń „osobowych”, to nie ma co się oszukiwać – wzrost kosztów osobowych jest ukryty bezpośrednio w marżach produktów – tłumaczy ekspert. 

– W naszej ocenie, wzrost wynagrodzeń w sektorze detalicznym będzie bardziej dynamiczny od pozostałej części rynku – ma na to wpływ ograniczy dostęp do pracowników (relatywnie niskie bezrobocie), co zmusza sieci handlowe do uatrakcyjniania oferowanych stanowisk. Konsekwencją tego oraz ciekawym zjawiskiem jest to, że sieci handlowe oraz usługowe coraz częściej zatrudniają na pełne etaty imigrantów, głównie z Ukrainy, którym też zależy, aby legalnie pracować na równych warunkach oraz korzystać ze świadczeń przysługujących pracownikom w Polsce – mówi Jakub Sobczak.

Dodaje, że po serii artykułów np. na temat notorycznego zatrudniania na „śmieciowe” umowy o prace – sieci handlowe wyciągnęły z tego wnioski. – Skoro i tak ustawodawca znacząco podwyższył dochód minimalny, co szczególnie dotyczyło pracowników sieci handlowych, zarządzający wzięli sobie do serca maksymę Richarda Bransona „Jeżeli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów”. W swoich kampaniach marketingowych pokazują wizerunek zadowolonego, uśmiechniętego pracownika, którego spotykamy codziennie robiąc zakupy – podsumowuje Jakub Sobczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH