Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Za słowo „zdrowie” konsument jest w stanie zapłacić więcej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2016, 13:03
Ekspert: Za słowo „zdrowie” konsument jest w stanie zapłacić więcej
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Sieci handlowe są poniekąd beneficjentem, a także z czasem dołączyły się do tego, co już od dłuższego czasu robią producenci żywności, którzy już dawno zauważyli, że jeżeli chodzi o zdrowie, to konsument jest w stanie szybko wyłączyć racjonalne myślenie i zapomnieć o tym, czego dowiedział się o odżywianiu na biologii w liceum – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Za słowo „zdrowe” jesteśmy w stanie zapłacić więcej. Bo jaką matką jest osoba, która swojemu dziecku nie poda „zdrowego dania”, albo ugotuje obiad dla partnera z niezdrowych brokułów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że na fali tego trendu, nagle wiele produktów, do tej pory całkiem zwyczajnych, okazało się „zdrowych” – pozbawionych E (oznaczenie to stosuje się również do opisu witamin, przeciwutleniaczy, wielu składników, które są neutralne dla organizmu ludzkiego), GMO, glutenu oraz wielu innych cech i składników, których szkodliwość prawdę mówiąc nigdy nie została naukowo potwierdzona. 

– Do głosu doszły korzyści i komunikaty, które do tej pory nie były wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Produkt, który nigdy nie miał glutenu (nawet ze względu na swoją budowę i skład nigdy nie miał prawa go mieć), natomiast teraz warto o tym poinformować konsumenta, przedstawić jako główny benefit produktowy – tłumaczy ekspert  agencji strategicznej Melting Pot. 

Podkreśla, że czasami walka o względy klienta wykracza daleko poza zdrowy rozsądek i etykę biznesową. 

– Przykładem tego jest absurdalny produkt na jaki się ostatnio natknąłem – sól kuchenna bez GMO. Jak zapewne czytelnicy wiedzą, sól to nic innego jak chlorek sodu (NaCl), nieorganiczny związek chemiczny, który nie może być modyfikowana genetycznie z prostego powodu – nie jest zbudowany z genów – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic 05-06-2016, 23:43:
Poznaj zdrową żywność z aplikacją E-dodatki do żywności
do pobrania za darmo z Google Play!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.