Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Za słowo „zdrowie” konsument jest w stanie zapłacić więcej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2016, 13:03
Ekspert: Za słowo „zdrowie” konsument jest w stanie zapłacić więcej
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Sieci handlowe są poniekąd beneficjentem, a także z czasem dołączyły się do tego, co już od dłuższego czasu robią producenci żywności, którzy już dawno zauważyli, że jeżeli chodzi o zdrowie, to konsument jest w stanie szybko wyłączyć racjonalne myślenie i zapomnieć o tym, czego dowiedział się o odżywianiu na biologii w liceum – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Za słowo „zdrowe” jesteśmy w stanie zapłacić więcej. Bo jaką matką jest osoba, która swojemu dziecku nie poda „zdrowego dania”, albo ugotuje obiad dla partnera z niezdrowych brokułów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że na fali tego trendu, nagle wiele produktów, do tej pory całkiem zwyczajnych, okazało się „zdrowych” – pozbawionych E (oznaczenie to stosuje się również do opisu witamin, przeciwutleniaczy, wielu składników, które są neutralne dla organizmu ludzkiego), GMO, glutenu oraz wielu innych cech i składników, których szkodliwość prawdę mówiąc nigdy nie została naukowo potwierdzona. 

– Do głosu doszły korzyści i komunikaty, które do tej pory nie były wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Produkt, który nigdy nie miał glutenu (nawet ze względu na swoją budowę i skład nigdy nie miał prawa go mieć), natomiast teraz warto o tym poinformować konsumenta, przedstawić jako główny benefit produktowy – tłumaczy ekspert  agencji strategicznej Melting Pot. 

Podkreśla, że czasami walka o względy klienta wykracza daleko poza zdrowy rozsądek i etykę biznesową. 

– Przykładem tego jest absurdalny produkt na jaki się ostatnio natknąłem – sól kuchenna bez GMO. Jak zapewne czytelnicy wiedzą, sól to nic innego jak chlorek sodu (NaCl), nieorganiczny związek chemiczny, który nie może być modyfikowana genetycznie z prostego powodu – nie jest zbudowany z genów – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic 05-06-2016, 23:43:
Poznaj zdrową żywność z aplikacją E-dodatki do żywności
do pobrania za darmo z Google Play!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH