Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Zagrożeniem dla polskich e-sklepów może być ekspansja zagranicznych platform sprzedażowych

W 2017 roku szczególnie widoczne było rosnące znaczenie mobile. Klienci coraz chętniej otwierają się na ten sposób przeglądania sklepów internetowych. Rosnąca liczba sklepów jest też dostosowywana do możliwości urządzeń mobilnych. Nadal jednak odczuwalna jest ostrożność i rezerwa w stosunku do „mobilnego” zamykania procesu zakupowego. Tym niemniej w 2017 roku kanał mobilny odpowiadał za połowę sprzedaży w niektórych kategoriach produktowych - komentuje Dominik Kaznowski, partner Ideo Konsulting.

Ekspert: Zagrożeniem dla polskich e-sklepów może być ekspansja zagranicznych platform sprzedażowych
Fot. shutterstock

- Stan branży e-commerce można uznać za bardzo dobry. Poprawiają się standardy obsługi klienta, rynek oferuje coraz więcej narzędzi automatyzujących proces sprzedażowy. Wybór sklepów internetowych przez konsumentów jako pierwsze źródło w poszukiwaniu produktów i informacji o nich to optymistyczny sygnał - komentuje Dominik Kaznowski, partner Ideo Konsulting.

Dodaje, że zagrożeniem dla rodzimych biznesów może być jednak coraz większa ekspansja zagranicznych platform sprzedażowych. Niskie ceny, szeroki wybór produktów oraz dostęp do niewystępujących w Polsce towarów zdecydowanie kuszą klientów.

- Rynek e-commerce w Polsce na przestrzeni kilku ostatnich lat, notuje stały wzrost. Zapotrzebowanie i oczekiwania klientów czy dogodne warunki prowadzenia handlu w sieci, z pewnością się do tego przyczyniają. Tymczasem jest to branża złożona, specyficzna i przede wszystkim dynamicznie się zmieniająca. By sklep internetowy funkcjonował sprawnie i generował stały przychód, musi być odpowiednio przygotowany i prowadzony. W tych pierwszych krokach pomaga analiza planowanych działań.” - podpowiada Dominik Kaznowski, partner Ideo Konsulting.

- Szacuje się, że skrócenie czasu dostawy, a nawet dostarczenie przesyłek w dniu złożenia zamówienia (w większych miastach), to coś, nad czym handlowcy będą szczególnie pracować w 2018 roku. Ponadto wcześniej wspomniany rozwój m-commerce oraz rosnąca konkurencyjność rynku, która jednocześnie wiąże się z szukaniem nowoczesnych rozwiązań IT - pod tym znakiem upłynie przyszły rok - prognozuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    Dominik Kaznowski RSS ALERT    /    Ideo Konsulting RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.