Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Zamknięcie sklepów w niedziele będzie wymagało zmiany procedur zaopatrzenia

Zamknięcie placówek handlowych w niedziele będzie wymagało zmiany procedur zaopatrzenia, kontroli zapasu towarowego, planowania dostaw, zarządzania czasem pracy, procedur utrzymania infrastruktury oraz zmiany polityki marketingowej i treści komunikacji z klientami tak, aby w możliwie dużym stopniu odzyskać utraconą niedzielną sprzedaż – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Ekspert: Zamknięcie sklepów w niedziele będzie wymagało zmiany procedur zaopatrzenia
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

- Ograniczenie handlu w niedziele wpłynie na zarządzanie zapasem towarowym, rotację produktów, finansowanie zapasów oraz na terminy przydatności do spożycia. Wykluczenie jednego dnia w tygodniu ze sprzedaży wiąże się również z obniżeniem rotacji zapasu towarowego dla całej branży handlowej oraz możliwymi stratami w obszarze towarów ultra świeżych, związanymi z krótkimi terminami przydatności do spożycia – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że w efekcie, przedsiębiorca sprostać musi finansowaniu zapasu towarowego przez dodatkowy jeden lub nawet dwa dni, bez względu na to, gdzie powstanie konieczność jego realizacji, w placówkach handlowych czy też w magazynach centralnych sieci. - Producent, hurtownik lub detalista będzie musiał ponieść ciężar kosztów kredytowania zapasu - wyjaśnia ekspert.

Jego zdaniem wtórną implikacją jest poniesienie dodatkowej, możliwej straty z powodu konieczności dłuższego przechowywania produktów świeżych, które utracą swe wartości sprzedażowe. - Jeżeli nie, to z kolei stoimy przed alternatywą braku pełnego asortymentu towarów świeżych w poniedziałek rano a co za tym idzie - utraty z tego powodu sprzedaży - tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.

Więcej o możliwych skutkach ograniczenia handlu w niedziele:

Ekspert: Na ustawie dot. handlu w niedziele najbardziej stracą sklepy convenience i modowe

Ekspert: Ograniczenie handlu w niedziele wpłynie na zarządzanie łańcuchem dostaw

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    handel w niedziele RSS ALERT    /    ograniczenie handlu w niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Polish First 2017-12-12 07:51:08
    Zmiana wymusza działanie. Trzeba pobudzić szare komórki do myślenia do czego zachęcam konserwatywnych konsultantów. Wyłączenie niedzieli z dni handlowych spowoduje wzrost sprzedaży w piątek i sobotę. To jest oczywiste jak słońce na niebie. Systemy logistyczne dopasują się elastycznie do nieco zmienionych cykli towarowania. Nie jest to jakieś szczególne wyzwanie logistyczne. Jestem przekonany, że operatorzy logistyczni już są przygotowani na tą zmianę. Rotacja na tym bynajmniej nie ucierpi :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.186.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.