Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Zbliżamy się do stopniowego spadku znaczenia tygodni tematycznych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2016, 10:21
Ekspert: Zbliżamy się do stopniowego spadku znaczenia tygodni tematycznych
Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Tygodnie tematyczne organizowane w sieciach handlowych powodują nie tylko wzrost sprzedaży, ale też dobrze wpływają na postrzeganie tych sieci przez klientów. W niektórych sklepach organizowane są od lat, więc powstaje pytanie, ile czasu jeszcze będą atrakcyjne dla konsumentów. – Patrząc na podstawowe prawa marketingu można twierdzić, że właśnie jesteśmy na górce popularności tygodni tematycznych i zbliżamy się nieuchronnie do stopniowego spadku ich znaczenia – mówi serwisowi portlaspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Tygodnie tematyczne to idealne odwołanie się do konsumenckiego instynktu szperacza i polowania na okazję. Opierają się na bardzo podobnych motywacjach jak czasowe promocje cenowe, które są z nami od dziesiątek lat i nic nie zapowiada, żeby nagle zniknęły – mówi serwisowi portlaspozywczy.pl Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że oprócz korzyści dla sieci związanych ze wzrostem sprzedaży, tygodnie tematycznie wpływają bardzo dobrze na wizerunek dyskontów. 

– Druga sprawa to kwestie związane z marketingiem, pokazujące sieci handlowe jako te, które wychodzą naprzeciw wymaganiom klientów, dodając do zakupów więcej emocji i pozwalając odkrywać nowe terytoria kulinarne, ale też coraz częściej przemysłowe, rozrywkowe czy też fashion. Ubrania, sprzęty AGD w Lidlu czy płyty CD Depeche Mode w Biedronce i tekstylia domowe Karla Lagerfelda w Carrefour – mówi Wojciech Walczak. 

Zaznacza, że niektóre sieci handlowe organizują tygodnie tematyczne już od dawna, a inne dopiero zaczynają je wprowadzać. 

– O ile dla Lidla i Biedronki tygodnie tematyczne od dłuższego czasu są czymś naturalnym, a Lidl zbudował na nich wręcz dużą część całościowej strategii marketingowej, tak pozostałe sieci dopiero odkrywają uroki tygodniu tematycznych, próbując jak kolarski peleton, złapać niemiecko – portugalską ucieczkę – tłumaczy ekspert Melting Pot. 

Podkreśla, że patrząc na podstawowe prawa marketingu można twierdzić, że właśnie jesteśmy na górce popularności tygodni tematycznych. 

– Zbliżamy się nieuchronnie do stopniowego spadku ich znaczenia, który będzie musiał być niwelowany nowymi pomysłami na przyciąganie zainteresowania konsumentów – podsumowuje Wojciech Walczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH