Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: "Zdrowa żywność" to tylko zwrot marketingowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-07-2016, 12:23
Ekspert:
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Nic dziwnego, że zarówno producenci żywności oraz sieci handlowe starają się promować zdrowe odżywianie i budują mentalne połączenie pomiędzy właściwym odżywianiem a tzw. „zdrową żywnością”. To wytwarza wrażenie wśród konsumentów, że zdrowo odżywiać można się tylko produktami „zdrowymi”, czyli tymi z wyższą marżą – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Skoro konsument jest gotowy wydać na produkt zdrowy więcej, niż na jego normalny odpowiednik, grzechem byłoby tego nie robić. Wbrew pozorom producentów i sieci wspiera w tym brak podstawowej wiedzy konsumenta na temat tego, czym jest właściwie zdrowe odżywianie, co się kryje za tym stwierdzeniem – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Zaznacza, że nasza wiedza najczęściej kończy się na fakcie, że wiemy, iż istnieje coś takiego jak piramida żywienia – która sama w kręgach osób naukowo zajmujących się problemem odżywiania już od wielu lat jest powodem licznych dyskusji. 

– Temat ten wiąże się bezpośrednio z definicją tego, czym jest tzw. „zdrowa żywność”. Ta jako tako nie istnieje. Określenia eko i bio stara się regulować sama Unia Europejska (żywność ta oznaczona jest zielonym listkiem na opakowaniu) natomiast „zdrowa żywność” to zwrot marketingowy, za którym nie kryją się żadne normy czy regulacje – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Dodaje, że równie dobrze „zdrową żywnością” można nazwać golonkę. –Nie zdziwię się, jeżeli jest ona obiektywnie zdrowsza od wielu produktów z tą etykietą – mówi ekspert agencji strategicznej Melting Pot.

Podkreśla, że rynek tzw. „zdrowej żywności”, jej poszczególnych segmentów tj. eko, bio, funkcjonalnej ma przed sobą jeszcze długą i wydaje się  pomyślne lata w Polsce. Oczywiście, jeżeli utrzymamy wzrost gospodarczy, a Polacy będą zarabiać więcej, to więcej tego typu żywności będzie lądować w koszykach w markecie i w e-sklepie.

– Oczywiście sytuacja marko będzie jeszcze silniej wspierana działaniami prowadzonymi przez koncerny żywnościowe oparte o mieszankę dobrze dobranych emocji oraz doskonale wyselekcjonowanych prawd naukowych, które zwolnią nas z myślenia o naszym żywieniu – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Konsument 18-07-2016, 12:50:
Żywność może być tylko zdrowa! Jak nie jest zdrowa - nie nie jest żywnością.
  • pewniak 18-07-2016, 10:42:
cwaniacy założyli instytuty wydające certyfikaty i za grube pieniądze je sprzedają. naród jest wprowadzany w błąd w majestacie prawa inspekcji jakości handlowej. BIO i EKO to wymysł cwaniaków na większą kasę. nic dodać, nic ująć.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH