Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Zmiany zachowań konsumentów w kupowaniu mięsa i jego przetworów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-06-2016, 09:47
Ekspert: Zmiany zachowań konsumentów w kupowaniu mięsa i jego przetworów
Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekanem Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Fot. SGGW

Konsumenci zmienili swoje nawyki zakupowe w odniesieniu do kategorii mięso i przetwory mięsne – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Jakie zmiany zachowań zakupowych można zauważyć u Polskich konsumentów?

– Bardzo wyraźnie widać zmiany zachowań zakupowych w odniesieniu do kategorii mięso i przetwory mięsne. Jeszcze kilka lat temu konsumenci zwykli kupować mięso i przetwory mięsne w sklepach branżowych, tzw. sklepach mięsnych oraz na bazarach. Unikali natomiast sklepów wielkopowierzchniowych a i dyskonty prawie nie były przez nich zauważane – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekanem Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

A w ostatnich latach, tłumaczy prof. Krystyna Gutkowska, obserwuje się wzrost sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych, a odchodzenie od targowisk i bazarów. Ale sklepy jednobranżowe i specjalistyczne w dalszym ciągu pozostały jako preferowane miejsce zakupu.

– Można również zauważyć zmianę w zakresie rodzaju kupowanego mięsa z punktu widzenia pakowania. Polscy konsumenci jeszcze do niedawna bardzo wyraźnie dywersyfikowali ocenę mięsa kupowanego luzem i pakowanego. Konsumenci uczestniczący w badaniach realizowanych w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW wyrażali opinie, że mięso pakowane jest produktem, „mniej naturalnym”, „poddanym konserwacji żeby zachować trwałość”. Konsumenci mieli też podobne zdanie o wędlinach – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Dodaje, że z czasem zmienili swoją postawę, ponieważ  jako znacznie ważniejsze uznali kryteria higieny aniżeli przypuszczenia, które nie mają realnego uzasadnienia przy nowoczesnych systemach pakowania.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH