Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspertka C&W: Centra handlowe powinny korzystać z popularności handlu internetowego

- Rosnący udział sprzedaży on-line zmobilizował uczestników rynku do wdrożenia nowych kanałów sprzedaży, spełniających oczekiwania i preferencje klientów. Marki handlowe otwierają sklepy internetowe w celu poszerzenia oferty dostępnej w sklepach stacjonarnych. Umożliwia to klientom większą dostępność towarów oraz wygodę zakupów. Wraz z rosnącą popularnością zakupów on-line rozwija się rynek logistyki, umożliwiający szybszy odbiór i zwrot zakupionego towaru - mówi Anna Hofman, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

Ekspertka C&W: Centra handlowe powinny korzystać z popularności handlu internetowego
fot. shutterstock

- Rosnąca grupa klientów internetowych, która dotychczas nie była w takim zasięgu oddziaływania, może – dzięki odpowiednim zachętom – wpłynąć na wzrost odwiedzalności danego sklepu i centrum handlowego. Obiekty handlowe starają się wykorzystać popularność handlu internetowego poprzez wprowadzanie darmowych stref Wi-Fi w pasażach centrów handlowych, beaconów oraz mobilnych aplikacji zakupowych, takich jak spersonalizowana oferta. Funkcjonujące w poszczególnych sklepach punkty odbioru towaru zakupionego w sieci (click & collect) sprzyjają integracji tradycyjnej formy robienia zakupów z e-commerce. W centrach handlowych powstają punkty odbiorcze (np. InPost) umożliwiające całodobowy odbiór zakupionego towaru - dodaje Anna Hofman.

Jej zdaniem odpowiednie połączenie klasycznej formy sprzedaży z kanałami on-line może stanowić istotne źródło przewagi konkurencyjnej dla najlepszych centrów handlowych. Zmiana ich charakteru, poprzez wzmocnienie oferty rozrywkowej i gastronomicznej oraz dodatkowych usług, ma na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Rozwiązania te mogą dać wyraźną przewagę nowoczesnym galeriom handlowych – takiej oferty nie uzyskamy w żadnym sklepie on-line. Repozycjonowanie i zmiana oferty centrów handlowych to naturalna reakcja na ewolucję trendów zakupowych i rosnące znaczenie sklepów internetowych.

- Łatwiejszy i tańszy dostęp do internetu wraz ze wzrastającym zainteresowaniem klientów zakupami on-line otworzyły możliwości rozwoju – zarówno międzynarodowym, sieciowym markom, jak i lokalnym przedsiębiorcom czy indywidualnym projektantom. Z perspektywy marek sieciowych e-commerce pozwala na optymalizację kanałów sprzedaży. Z kolei przedsiębiorcom indywidualnym niskie koszty otwarcia e-sklepu oraz niemal nieograniczony dostęp do potencjalnych klientów pozwalają zaistnieć na rynku.

Dla właścicieli i zarządców centrów handlowych sprzedaż on-line wiąże się z problemem potencjalnego obniżenia wyników finansowych najemców w centrach handlowych. Towar zakupiony on-line i jedynie odbierany w lokalu w większości przypadków nie jest wliczany w obroty sklepu. Bez odpowiednich zmian w umowie wewnętrzne systemy rozliczania danego sklepu oraz oddzielna kasa fiskalna i paragony nie są ujawniane w obrotach sklepu stacjonarnego, a co za tym idzie – nie stanowią przychodu dla właściciela centrum handlowego. Wydaje się więc, że właściciele obiektów handlowych będą zmuszeni połączyć sprzedaż regularną z rosnącym potencjałem handlu on-line.

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    Anna Hofman RSS ALERT    /    Cushman and Wakefield RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.