Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspertka: Makro Cash&Carry kończy pewien etap rozwoju na polskim rynku

Jak uważa prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, rynkowe szanse hurtowni cash&carry w Polsce są zależne częściowo od działań hurtu aktywnego jako integratora firm detalicznych, który może okazać się bardzo silnym konkurentem, a po części od rozwoju kanału HoReCa (zaopatrującego się w hurtowniach cas&carry) oraz zdolności poszczególnych przedsiębiorstw cash&carry do optymalizacji serwisu dla małych niezależnych firm detalicznych oraz różnych instytucji.

Ekspertka: Makro Cash&Carry kończy pewien etap rozwoju na polskim rynku
fot. materiały prasowe Makro
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 11-06-2016, 14:45

- Największe w Polsce hurtownie cash&carry FMCG należą do kapitału zagranicznego. Są to: Grupa Eurocash SA, Makro Cash and Carry Polska SA oraz Selgros Sp. z o.o. Na rynku hurtowni cash&carry liczy się przede wszystkim Grupa Eurocash SA, która jest największym dystrybutorem artykułów żywnościowych w Polsce, do którego należy około 26 proc. rynku hurtowego. Realizuje sprzedaż hurtową poprzez magazyny cash and carry - w których zaopatrują się niezależne małe i średniej wielkości sklepy oraz HoReCa – i jest operatorem ponad 12000 sklepów franczyzowych oraz prowadzi aktywną sprzedaż poprzez spółki: Eurocash Dystrybucja, Eurocash Alkohole, Eurocash Gastronomia i Eurocash Serwis. Jest to podmiot handlu hurtowego, który w najbliższym czasie będzie koncentrował się na poprawie rentowności, ale pewnie też będzie zainteresowany dalszym wzrostem swojego udziału w rynku - mówi prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.

- Z kolei Makro Cash and Carry Polska SA - dysponujące 30-oma nowoczesnymi samoobsługowymi halami sprzedaży i 11-oma tzw. Makro Punktami oraz franczyzową sklepów Odido, rekrutujących się z niezależnych małych firm detalicznych - wydaje się, że kończy pewien etap rozwoju na polskim rynku i przed nią strategiczne decyzje. Będą one prawdopodobnie związane z możliwością rozwinięcia ekonomicznie opłacalnych projektów zacieśniających związki z detalem i osiągnięciem odpowiedniej skali działania - prognozuje prof. Kłosiewicz-Górecka.

Więcej na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Makro RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Urszula Kłosiewicz-Górecka RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Maj 2016-06-13 09:21:27
    Małe i średnie sklepy potrzebują zaopatrzenia w miejscowe i regionalne produkty ze swojego terenu bo tych najwięcej poszukują klienci. Może tu byłby ratunek dla Makro.
  • Profesjonalista z Branży 2016-06-13 09:32:02
    Makro w Polsce nie ma nic, poza znakiem towarowym. Hale i grunt pod nimi należą do amerykańskiej firmy zajmującej się inwestycjami w nieruchomości. Towar na półkach w zasadzie w całości jest finansowany kredytem od dostawców. Sprzedaż rok do roku spada po kilkanaście procent. Klienci kupujący zakupy na własne potrzeby, do domów przeszli do dyskontów, właściciele sklepów przechodzą pod franczyzy inne niż Makro (projekt franczyzowy Makro, czyli ODIDO okazał się porażką), albo likwidują biznes. Segment HoReCa jest jakąś perspektywą, ale panuje tutaj duża konkurencja i sprzedaż do restauracji i hoteli nie utrzyma blisko trzydziestu wielkopowierzchniowych obiektów z załogą, ochroną, ogrzewaniem, sprzątaniem etc. Biznes cash&carry Makro jest nie do uratowania, więc nie ma sensu go kupować, tylko poczekać jeszcze trzy-cztery lata, aż padnie.
  • Alicja 2016-06-13 12:14:02
    @ Maj Myślę, że ratunkiem będzie e-commerce - już teraz funkcjonuje hurtum.pl, platforma na której można poszukiwać i zamawiać również miejscowych i regionalnych produktów w zależności od miejsca dostawy. Platforma przeznaczona dla podmiotów gospodarczych i tylko do handlu hurtowego - więc idealne rozwiązanie dla sklepów/hurtowni/producentów. Zapraszam do rejestracji.
  • baraja 2016-06-13 18:16:56
    Mam NIEODPARTE wrażenie, że w Makro chcą celowo zaniżyć wartość spółki. Kompletnie nie starają się od klienta. Przyjdzie to przyjdzie, nie to trudno. Coraz węższy asortyment, ceny wzięte z kosmosu. O co chodzi włodarzom?!
  • Fruit 2016-06-14 23:40:14
    @bar AJA Włodarzom chodzi jak zwykle o ich pensje i premie. To nie oni przyciągają klientów, tylko ludzie pracujący bezpośrednio w halach. Kilka lat temu było mniej hal, pracowało blisko 7000 osób, na dziś mówi się o 5400 z czego 681 do zwolnienia. Pracownicy mają być coraz bardziej produktywni i wielozadaniowi. Pewno ciężko im definiować priorytety i nadążać z wykonaniem. A włodarze chyba zapomnieli, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.