Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspertka o działaniach Tigera i Lidla: To grupa docelowa decyduje o strategii komunikacji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 12-09-2017, 12:37
Ekspertka o działaniach Tigera i Lidla: To grupa docelowa decyduje o strategii komunikacji
fot. shutterstock

- Firmy nie funkcjonują w próżni, wiele zależy od ich otoczenia, czyli od społeczeństwa, w którym prowadzą biznesy. Jeśli funkcjonujemy w społeczeństwie silnie religijnym, staramy się szanować wiarę otaczających nas ludzi, jeśli w środowisku młodzieżowym, komunikację i wartości będziemy dostosowywać do grupy, ceniącej np. wolność i brak skrępowania. Czasami jednak zdarza się, że szefowie firm tak bardzo boją się problemów, odszkodowań, złego wizerunku własnej marki, że starają się tych problemów unikać za wszelką cenę, wpadając czasem w skrajność – zapewnia Inga Kowalewska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

- Prowadzenie firmy wymaga odwagi, otwartości i zaradności. A jeśli strach przed własnym klientem paraliżuje, to nie będziemy w stanie zaoferować mu nowych usług, czy produktów, bo każda nowość wiążę się przecież z ryzykiem. Wpadając w pułapkę konformizmu firmy odmawiają sobie możliwości do poszukiwania nowych rozwiązań. Wpadają w skrajności. To niebezpieczne. Gdyby robiły tak wszystkie firmy, z czasem stałyby się niemal identyczne. Zamiast interakcji z klientem, zamiast poszukiwania innowacyjności i różnicowania się od konkurencji, firmy stałyby się odtwórcze, bardzo do siebie podobne, wręcz nudne – argumentuje ekspertka.

Zdaniem Ingi Kowalewskiej dzieje się tak między innymi dlatego, że produkt, czy usługa oferowane są pewnemu określonemu modelowi przeciętnego klienta. - Działy marketingu tworzą tzw. grupę docelową dla każdego towaru czy usługi, którą dość precyzyjnie określa się właśnie po to, by jak najlepiej trafiać w jej potrzeby. Przyładowo: Lidl określając swoją grupę docelową uznał nawyraźniej, że ich przeciętny klient w Polsce to m. in. gorliwy katolik, przywiązany do symboli religijnych. Prawdopodobnie ma na to nawet jakieś badania. Zgodnie ze sztuką dostosował swoje produkty do tej właśnie grupy docelowej i usunął symbole religijne. Z reakcji otoczenia wynika, że bardzo przeszacował znaczenie tego czynnika i zamiast uniknąć potencjalnych problemów sam je sprowokował – wyjaśnia psycholog biznesu z SWPS.

Inga Kowalewska odniosła się również do kontrowersji wokół ostatnich działań marketingowych marki Tiger. - Kampanie kontrowersyjne nie są niczym nowym, a wszelkie odruchy oburzenia są wręcz oczekiwane przez firmę. Taka jest ich funkcja, mają zwrócić uwagę na markę, uzyskać dla niej rozgłos. Media informowały, że sprzedaż produktu po tej właśnie kampanii wrosła, znajomość i rozpoznawalność marki także, więc jej cel został osiągnięty. Tiger to nie jest grzeczna marka, która potknęła się przez przypadek. Głośne kontrowersje pojawiły się głównie przy jednej odsłonie z całego dość prowokacyjnego cyklu, w którym były także treści uderzające np. w wartości religijne. Jednak one nie wywołały takiej burzliwej reakcji – zauważa Inga Kowalewska.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH