REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

EM&F: 200 mln zł na inwestycje i 560-600 sklepów w 2008 r.

  • Autor: ISB
  • Data: 19-05-2008, 18:37

NFI Empik Media & Fashion zamierza zainwestować ok. 200 mln zł w 2008 roku, głównie w zwiększenie sieci sklepów i szkół językowych do 560-600 na koniec 2008 r. wobec 474 w I kw. Grupa liczy na utrzymanie 40-proc. dynamiki wzrostu przychodów i uzyskanie marży EBITDA na poziomie ok. 8 proc. w całym roku, poinformowali przedstawiciele NFI EM&F.

REKLAMA

- Program inwestycyjny w skali grupy ma wartość ponad 200 mln zł. Ten program może być większy i wtedy będziemy się finansować z długu. Obligacje wystarczą na 2008 i 2009 rok, ponadto mamy bardzo dużo bieżącej gotówki - powiedział dyrektor finansowy Jacek Bagiński podczas konferencji prasowej.

W marcu EM&F wyemitował obligacje 4-letnie o wartości ok. 200 mln zł. Środki te mają posłużyć częściowemu sfinansowaniu rozwoju sieci. Na koniec I kw. grupa miała 196,4 mln zł środków w gotówce.

Spółka podała, że na koniec tego roku liczba sklepów w Polsce ma sięgnąć 407-444, wobec 352 rok wcześniej, na Ukrainie wyniesie 80-85 wobec 46 rok wcześniej, w Rosji i Kazachstanie liczba sklepów zwiększy się do 90-107 wobec 55 na koniec 2007 r., w Rumunii powstanie do 4 sklepów, a liczba sklepów w Niemczech nie zmieni się (3 Smyki obecnie).  - W tym roku mamy zamiar się zamknąć z liczbą 560-600 sklepów łącznie - powiedział prezes Maciej Dyjas.

Na koniec marca EM&F miał 474 sklepów i punktów usługowych o łącznej powierzchni handlowej 185.471 m. kw. Według stanu na 19 maja, było to 506 sklepów o łącznej powierzchni ok. 195.000 mkw. w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Kazachstanie, w Czechach i na Słowacji.

W I kwartale wydatki inwestycyjne na nowe sklepy wyniosły 35,6 mln zł, zaś całkowite wydatki inwestycyjne sięgnęły 56,4 mln zł. W tym czasie grupa otworzyła 20 sklepów i 3 szkoły językowe w Polsce i za granicą.

Przychody grupy EM&F wzrosły o 44,7 proc. r/r do 428,2 mln zł na koniec marca. Jak powiedział Dyjas, w kolejnych kwartałach spółka liczy na podobny roczny wzrost. - Wydaje się, że dynamika na poziomie 40 proc. i więcej jest rozsądnym założeniem - powiedział.

Jak poinformował dyrektor finansowy, głównym czynnikiem wzrostu przychodów były nowe otwarcia sklepów - łącznie 160 nowych sklepów w skali roku. Drugim element to wzrost sprzedaży w sklepach dojrzałych, tzn. otwartych do końca 2006 roku. Od trzeciego kwartału 2007 roku grupa też konsoliduje też przychody Marateksu, do którego należy 7 sklepów.

EBITDA z podstawowej działalności wzrosła o 160,7 proc.  w skali roku do 23,7 mln zł, a głównym czynnikiem wzrostu były wyższe przychody, co przełożyło się także na wzrost marży.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH