Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EM&F rozważa wypłatę dywidendy

  • Autor: PAP
  • Data: 14-04-2010, 12:05

Grupa Empik Media & Fashion, która dotychczas nie wypłacała dywidendy, nie wyklucza podzielenia się ubiegłorocznym zyskiem z akcjonariuszami. Ewentualna dywidenda nie będzie jednak duża i może wynieść kilkanaście groszy - poinformował PAP Maciej Dyjas, dotychczasowy prezes spółki, a obecnie prezes Eastbridge, głównego akcjonariusza.

"Eastbridge nie oczekuje dywidendy od spółki. Jednak niektórzy mniejszościowi akcjonariusze mają takie oczekiwania, zwłaszcza, że spółka nie wypłacała dotychczas dywidendy. Nie wykluczam, że może dojść do wypłaty niedużej dywidendy z ubiegłorocznego zysku, rzędu kilkunastu groszy na akcję. Nie spodziewałbym się jednak dużej dywidendy" - powiedział Dyjas.

Na wtorkowym zamknięciu akcje NFI Media&Fashion kosztowały 16,96 zł.

W 2009 roku zysk netto z działalności podstawowej grupy zmniejszył się o 9,6 proc. do 86,7 mln zł. Przychody wzrosły o 18,4 proc. do 2,72 mld zł, a EBITDA z działalności podstawowej zwiększyła się o 1,2 proc. do 210,1 mln zł.

Grupa Empik Media & Fashion zakładała wcześniej dwucyfrową poprawę wyników w 2010 roku.

"W pierwszym kwartale nasza EBITDA była nieco lepsza niż rok wcześniej. Plan wzrostu EBITDA w całym roku o kilkanaście proc. wydaje się realny" - powiedział Dyjas.

"Polska powoli wychodzi z kryzysu, który nie był u nas jednak zbyt głęboki. Szybciej odżywa Rosja, ale tam spowolnienie gospodarcze było bardziej wyraźne. Bazując na dość optymistycznych wynikach za pierwszy kwartał zwiększyliśmy plan otwarć nowych sklepów w 2010 roku o 4-5. Pierwotny plan zakładał powyżej 80 sklepów plus 15-25 na liście rezerwowej" - dodał.

Na koniec 2009 roku grupa zarządzała siecią 662 punktów w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Turcji i Rumunii.

Na początku kwietnia należący do NFI Empik Media & Fashion Empik objął 51 proc. udziałów w spółce Virtualo przygotowującej i dystrybuującej treści cyfrowe do polskich i zagranicznych księgarni internetowych. To nie koniec tegorocznych planów przejęć.

"Prowadzimy kilka rozmów o potencjalnych akwizycjach w Polsce i zagranicą. Szukamy okazji, które dadzą potencjał wzrostu w regionie. Może w tym roku przeprowadzimy jeszcze akwizycje" - powiedział Dyjas.

NFI Empik Media&Fashion chce także dalej rozwijać się organicznie.

"W ciągu najbliższych kilku lat mamy potencjał niemal podwojenia liczby naszych sklepów. Uważam, że rozwój organiczny możemy finansować z długu i naszych przepływów pieniężnych, przy założeniu nie przekraczania zadłużenia w wysokości 2,5 razy EBITDA" - powiedział Dyjas.

"Jako prezes Eastbridge, głównego akcjonariusza, uważam, że nie ma obecnie potrzeby emisji akcji. Nie chcielibyśmy rozwadniania akcjonariatu. Uważamy, że spółka da dobry zwrot z inwestycji, dlatego jesteśmy długoterminowym inwestorem" - dodał.

Ewa Pogodzińska

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH