Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EM&F zrezygnował z odwołania się od decyzji UOKiK ws. Merlin.pl z 2011 r.

  • Autor: pr
  • Data: 06-09-2013, 12:17

Zarząd Grupy Empik Media & Fashion (EM&F) podjął decyzję o cofnięciu odwołania od negatywnej decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie przejęcia Merlin.pl, podała spółka w komunikacie. Powodem rezygnacji z rozprawy przed Sądem OKiK jest zmiana otoczenia rynkowego w ciągu 2,5-rocznego okresu oczekiwania na rozprawę oraz przejęcia Merlin.pl przez inny podmiot.

„Na dziś, 6 września br., została wyznaczona pierwsza rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniu odwoławczym Grupy Empik Media & Fashion w związku z negatywną decyzją UOKiK wydaną 3 lutego 2011 r. w sprawie nabycia przez EM&F spółki Merlin.pl. Zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o cofnięciu odwołania" - czytamy w komunikacie.

Spółka tłumaczy, że od złożenia odwołania (18 lutego 2011 r.) przez EM&F minęło 2,5 roku, w tym czasie otoczenie biznesowe zmieniło się istotnie, a spółka Merlin.pl została przejęta przez inny podmiot (Czerwona Torebka), co spowodowało że odwołanie EM&F od decyzji Prezesa UOKiK stało się bezprzedmiotowe.

„W 2010 r. przejęcie Merlin.pl było jednym ze scenariuszy rozwoju kanału internetowego Grupy EM&F. W ówczesnych warunkach ekonomicznych i biznesowych przejęcie to miało uzasadnienie. Jednak w toku procesu - najpierw postępowania przed Prezesem UOKiK, które przeciągnęło się z ustawowych 2 do 7 miesięcy, następnie - oczekiwania na rozprawę w SOKiK (łącznie ponad 3 lata) - następowało osłabienie pozycji Merlin.pl, jak również zmieniły się realia rynkowe. Spowodowało to istotne zmiany parametrów planowanej transakcji"- powiedział prezes EM&F, Maciej Szymański, cytowany w komunikacie.

Zarząd Grupy podtrzymuje opinię, iż zbyt rozciągnięte w czasie postępowania Urzędu, przy jednoczesnym braku dialogu z wnioskodawcami, mogą skutecznie blokować wdrożenie oraz realizację strategii i rozwój firm, nie dając szansy przedsiębiorcom na ewentualną szybszą weryfikację strategii, co naraża same spółki, jak i ich akcjonariuszy na wymierne straty.

„W przypadku Grupy EM&F - nie dopuściliśmy, aby opóźniona i negatywna decyzja Urzędu, z którą się nie zgadzaliśmy, istotnie wpłynęła na zmianę naszej strategii. Przystąpiliśmy do realizacji „planu B", który zwyczajowo mamy w odwodzie. Jednak należy podkreślić, że gdyby postępowanie Urzędu nie trwało tak długo, korzyści z jego wdrożenia byłyby dla Grupy jeszcze większe" - dodał Maciej Szymański.

Spółki z grupy EM&F prowadzą handel hurtowy i detaliczny na terenie Polski, Rosji, Ukrainy, Turcji, Czech, Słowacji, Niemiec i Szwajcarii. Grupę kontroluje Penta Investments Limited oraz Eastbridge Sarl działający na podstawie porozumienia, posiadający łącznie 76,40% akcji NFI Empik Media & Fashion S.A.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH