Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EM&F zrezygnował z odwołania się od decyzji UOKiK ws. Merlin.pl z 2011 r.

  • Autor: pr
  • Data: 06-09-2013, 12:17

Zarząd Grupy Empik Media & Fashion (EM&F) podjął decyzję o cofnięciu odwołania od negatywnej decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie przejęcia Merlin.pl, podała spółka w komunikacie. Powodem rezygnacji z rozprawy przed Sądem OKiK jest zmiana otoczenia rynkowego w ciągu 2,5-rocznego okresu oczekiwania na rozprawę oraz przejęcia Merlin.pl przez inny podmiot.

„Na dziś, 6 września br., została wyznaczona pierwsza rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniu odwoławczym Grupy Empik Media & Fashion w związku z negatywną decyzją UOKiK wydaną 3 lutego 2011 r. w sprawie nabycia przez EM&F spółki Merlin.pl. Zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o cofnięciu odwołania" - czytamy w komunikacie.

Spółka tłumaczy, że od złożenia odwołania (18 lutego 2011 r.) przez EM&F minęło 2,5 roku, w tym czasie otoczenie biznesowe zmieniło się istotnie, a spółka Merlin.pl została przejęta przez inny podmiot (Czerwona Torebka), co spowodowało że odwołanie EM&F od decyzji Prezesa UOKiK stało się bezprzedmiotowe.

„W 2010 r. przejęcie Merlin.pl było jednym ze scenariuszy rozwoju kanału internetowego Grupy EM&F. W ówczesnych warunkach ekonomicznych i biznesowych przejęcie to miało uzasadnienie. Jednak w toku procesu - najpierw postępowania przed Prezesem UOKiK, które przeciągnęło się z ustawowych 2 do 7 miesięcy, następnie - oczekiwania na rozprawę w SOKiK (łącznie ponad 3 lata) - następowało osłabienie pozycji Merlin.pl, jak również zmieniły się realia rynkowe. Spowodowało to istotne zmiany parametrów planowanej transakcji"- powiedział prezes EM&F, Maciej Szymański, cytowany w komunikacie.

Zarząd Grupy podtrzymuje opinię, iż zbyt rozciągnięte w czasie postępowania Urzędu, przy jednoczesnym braku dialogu z wnioskodawcami, mogą skutecznie blokować wdrożenie oraz realizację strategii i rozwój firm, nie dając szansy przedsiębiorcom na ewentualną szybszą weryfikację strategii, co naraża same spółki, jak i ich akcjonariuszy na wymierne straty.

„W przypadku Grupy EM&F - nie dopuściliśmy, aby opóźniona i negatywna decyzja Urzędu, z którą się nie zgadzaliśmy, istotnie wpłynęła na zmianę naszej strategii. Przystąpiliśmy do realizacji „planu B", który zwyczajowo mamy w odwodzie. Jednak należy podkreślić, że gdyby postępowanie Urzędu nie trwało tak długo, korzyści z jego wdrożenia byłyby dla Grupy jeszcze większe" - dodał Maciej Szymański.

Spółki z grupy EM&F prowadzą handel hurtowy i detaliczny na terenie Polski, Rosji, Ukrainy, Turcji, Czech, Słowacji, Niemiec i Szwajcarii. Grupę kontroluje Penta Investments Limited oraz Eastbridge Sarl działający na podstawie porozumienia, posiadający łącznie 76,40% akcji NFI Empik Media & Fashion S.A.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH