Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia Holding notuje wzrost przychodów i zysków w II kw. 2014 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-08-2014, 09:59
Emperia Holding notuje wzrost przychodów i zysków w II kw. 2014 r.

Emperia Holding osiagnęłą w drugim kwartale 2014 roku wyższe przychody i zyski. Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2014r. wzrosły o 2,58 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 502,4 mln zł. To efekt wzrostu przychodów głównie w segmencie detalicznym oraz informatycznym.

W II kw. 2014 r. okresie Grupa wypracowała o 22,68 proc. wyższy zysk ze sprzedaży, który wyniósł 145,3 mln zł. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za II kwartał 2014r. wyniosła 28,93 proc. a w okresie porównywalnym 24,19 proc.

W II kwartale 2014r. Grupa wypracowała ogółem 14.126 tys. zł zysku netto, co w porównaniu do wyniku II kwartału 2013 r, gdy wyniósł 10.888 tys. zł stanowi wzrost wyniku o 29,74 proc. Na ten rezultat w istotny sposób wpłynął wynik segmentu detalicznego - 6.473 tys. zł, który osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

W całym pierwszym półroczu 2014 roku grupa Emperia Holding osiągnęła 981,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli były one o 0,1 proc. niższe niż rok wcześniej, gdy wyniosły 982,8 mln zł.

W I półroczu 2014r. Grupa wypracowała o 17,55 proc. wyższy zysk ze sprzedaży. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za I półrocze 2014r. wyniosła 28,76 proc. a w okresie porównywalnym 24,44 proc.

Łączny wynik netto za I półrocze 2014r. wyniósł 17.355 tys. zł i był o 29,44 proc. niższy niż w okresie porównywalnym.

Przychody Segmentu Detalicznego w II kwartale 2014 roku wzrosły o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano spadek przychodów o 0,17 proc. (efekt spadku przychodów w I kwartale br.).

W II kwartale 2014r. segment detaliczny osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

- Dobry wynik netto za II kwartał 2014r. to efekt wysokiej marży handlowej zrealizowanej w II kwartale i I półroczu br., która wyniosła odpowiednio: 28,80 proc. w II kwartale 2014r, 23,79 proc. w II kwartale 2013r oraz 28,58 proc. w I półroczu 2014r i 24,09 proc. w I półroczu 2013r. - podała Emperia w raporcie kwartalnym.

W 2014r. do segmentu detalicznego zaliczono również przeniesione z segmentu zarządzania centralnego (z Emperia Holding SA) przychody z tytułu umów pośrednictwa handlowego wraz z przypisanymi, rozliczonymi statystycznie kosztami dotyczącymi tych przychodów (przychody - 1.541 tys. zł, koszty - 308 tys. zł, wynik netto - 999 tys. zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.