Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia kupuje kolejne nieruchomości pod sklepy Stokrotka

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2011, 10:59
Emperia kupuje kolejne nieruchomości pod sklepy Stokrotka
W 2011 roku Emperia chce otworzyć ok. 20 supermarketów Stokrotka

Należąca do Grupy Emperia sieć supermarketów Stokrotka, kupiła 6 nowych nieruchomości przeznaczonych pod budowę sklepów. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 nowych Stokrotek, a plany na 2011 rok zakładają otwarcie ok. 20 lokalizacji pod szyldem Stokrotka.

Dywizja detaliczna Grupy Emperia - w której skład wchodzą sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - liczy obecnie 233 sklepy. Spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy.

Przypomnijmy, że Emperia Holding rozpoczęła w czerwcu 2011 roku proces aukcyjny mający na celu wybór inwestora dla segmentu detalicznego. Spółka skompletowała już zespół doradców w tym procesie: Roland Berger Strategy Consultants - jako doradca komercyjny, KPMG Advisory - doradca inwestycyjny oraz Dewey & LeBoeuf - doradca prawny. Zakończenie procesu aukcyjnego i wybór inwestora dla dywizji detalicznej jest planowany na koniec I kwartału 2012 roku.

- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu - lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty - wzmocnienie pozycji na rynku - powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.

W opinii zarządu spółki wartość spółek detalicznych (bez nieruchomości) kształtuje się na poziomie 900 mln zł. W przypadku realizacji procesu sprzedaży Emperia oczekuje otrzymać cenę nie mniejszą niż taka kwota.

W 2010 roku Grupa Handlowa Emperia wypracowała 7 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrósł o 16,6 proc. do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42 proc. i osiągnął wartość 98,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH