Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia liczy na wykonanie założeń finansowych programu motywacyjnego

  • Autor: PAP
  • Data: 02-03-2010, 16:15

Emperia, która w 2009 roku miała 68,2 mln zł zysku netto, spodziewa się poprawy wyników w 2010 roku. Zarząd liczy, że założenia finansowe dla programu motywacyjnego, które mówią m.in. o 85 mln zł zysku w '10, uda się zrealizować - powiedział na wtorkowej konferencji Artur Kawa, prezes Emperii. Akcjonariusze będą głosować nad programem opcji menadżerskich w czwartek.

- Nie przedstawiamy prognoz dotyczących wyników finansowych, ale chcemy w tym roku poprawić poziom zysku netto - powiedział prezes Kawa.

W czwartek walne Emperii będzie głosować nad uchwałą dotyczącą programu motywacyjnego na lata 2010-12 skierowanego dla około 50 kluczowych menadżerów.

Cel rynkowy programu opcyjnego (25 proc. transzy opcji) zakłada całkowity zwrot z akcji nie mniejszy niż WIG, a cel finansowy (75 proc. transzy) zakłada osiągnięcie w 2010 roku 5,62 zł zysku na akcję (co daje ok. 85 mln zł zysku netto), w 2011 roku 6,75 zł na akcję, a w 2012 roku 8,10 zł na akcję.

W 2009 roku zysk na akcję wyniósł 4,51 zł. - Jeśli program motywacyjny zostanie w czwartek przyjęty przez akcjonariuszy, to będziemy chcieli te oczekiwania zrealizować. Mamy nadzieję, że to się uda. Będziemy ten program traktować jako drogowskaz - powiedział Kawa.

W 2009 roku Emperia wypracowała 68,2 mln zł zysku netto, 110,7 mln zł EBIT przy przychodach na poziomie 5,54 mld zł. W 2008 roku grupa miała prawie 59 mln zł zysku netto, 96 mln zł zysku operacyjnego i 5,26 mld zł przychodów.

Emperia prognozuje, że w tym roku przychody spółki wzrosną do 6 mld zł. Prognoza nie uwzględnia ewentualnych przejęć. Prezes Kawa poinformował, że początek tego roku był dla Emperii słaby. - Start nie był najlepszy. Styczeń i luty były słabe, zima nam przeszkodziła. Pomimo to wierzę, że plany będą zrealizowane - powiedział prezes.

W jego ocenie sytuacja na rynku FMCG nie ulegnie w tym roku znacznej poprawie. - Nie sądzę, by ten rok był jakiś przełomowy, wszystko wskazuje na to, że bezrobocie będzie rosło. Spodziewam się, że rynek będzie w tym roku na podobnym poziomie jak w 2009 roku - powiedział Kawa.

Emperia podtrzymuje, że z zysku za 2009 rok będzie chciała wypłacić dywidendę. - Zakładamy, że w naszej polityce dywidendowej nic się nie zmieniło. Od kilku lat wypłacamy ok. 15 proc. zysków i nie widzę przeszkód, by to miało nie być zrealizowane - powiedział prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.