Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia może wrócić do tematu sprzedaży sieci Stokrotka - analitycy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2014, 15:17
Emperia może wrócić do tematu sprzedaży sieci Stokrotka - analitycy

Analitycy Millennium DM uważają, że w tym roku Emperia powinna skorzystać na uruchomieniu własnej logistyki oraz przyspieszeniu ekspansji sieci Stokrotka. Nie wykluczają jednak, że Emperia może wrócić do tematu sprzedaży tej sieci.

- 2013 rok przyniósł duże zmiany w grupie Emperii. Spółka przedstawiła wieloletnią strategię rozwoju sieci Stokrotka, a ramach jej realizacji został uruchomiony własny system logistyczny - uważają analitycy Millennium Dom Maklerski.

- W 2014 r. powinny być już widoczne pozytywne efekty wprowadzonych zmian. Tradis, przejęty przez Eurocash, zakończył dostawy dla Stokrotki z końcem I półrocza 2013 r., jednak początkowo własny system logistyczny obsługiwał jedynie połowę asortymentu - czytamy w raporcie Millennium DM.

- Według zapowiedzi zarządu docelową wydajność (ponad 90 proc. artykułów) ma on osiągnąć w IV kwartale i dlatego rezultaty II półrocza 2013 r. zostały obciążone kosztami uruchomienia logistyki, a ponadto spółka w III kwartale wyprzedawała jeszcze towary dostarczone przez Tradis. Dopiero w I kwartale 2014 r. powinny być widoczne korzyści z własnej logistyki - uważają analitycy.

Podkreślają, że Emperia liczy na łączną poprawę marży EBITDA dzięki własnej logistyce o nawet 1 pkt. proc., co oznaczałoby jej wzrost o prawie jedną czwartą.

- W naszej wycenie jesteśmy bardziej konserwatywni i przyjmujemy poprawę o 0,4 pkt. proc. w ciągu 2 lat - oceniają analitycy Millennium DM.

Przypominają, że w latach 2011-2012 Emperia rozważała sprzedaż Stokrotki inwestorom branżowym lub finansowym, co przełożyło się na spowolnienie rozwoju sieci. Dodają, że przypominają, że w tamtych latach wielu inwestorów było zainteresowanych przejęciem Stokrotki, nie można więc wykluczyć, że Emperia wróci do planów sprzedaży.

Dodają, że nowa strategia zakłada, że do 2016 r. liczba własnych sklepów wzrośnie o połowę - do ponad 300 z ok. 200 obecnie. Roczna liczba
otwarć ma wynosić 30. Dodatkowo w IV kwartale 2013 r. miały ruszyć pierwsze sklepy franczyzowe.

- Program franczyzy ma być szansą na wejście do nowych regionów, zwłaszcza w zachodniej części kraju, gdzie Stokrotka na razie jest obecna jedynie w niewielkiej liczbie miejscowości - ocenia Millennium DM.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.