Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia nie sprzeda sieci Stokrotka

  • Autor: Paulina Bełżecka, ŁS, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2012, 09:59
Emperia nie sprzeda sieci Stokrotka
Emperia poszukiwała inwestora dla części detalicznej swojego biznesu. Chodziło o 240 sklepów, które działają pod szyldami Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety

Emperia Holding nie sprzedaje spółek detalicznych. Rada nadzorcza i zarząd Emperia Holding S.A. podjęli decyzję o dalszym rozwoju i budowie wartości sieci sklepów detalicznych Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy. Tym samym Emperia zakończyła proces poszukiwania inwestora dla segmentu detalicznego, decydując o nie przyjmowaniu żadnej z ofert. Zarząd zdecydował, że grupa będzie kontynuować działalność w tym segmencie.

W poniedziałek, 9 lipca 2012 r., zarząd Emperia Holding S.A. podjął uchwałę w sprawie zakończenia procesu, którego celem była sprzedaż spółek działających w segmencie detalicznym. Po analizie ofert i rozważeniu alternatywnych scenariuszy, władze spółki zadecydowały o dalszym rozwoju sieci sklepów Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy w ramach struktur Grupy Emperia.

- W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding. W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

Obecnie Emperia będzie koncentrować się na umacnianiu pozycji rynkowej spółek detalicznych i dalszym rozwoju sieci. W najbliższym czasie planowanie jest wypracowanie nowych rozwiązań logistycznych , które usprawnią działalność Stokrotki, Maro Marketów i Społem Tychy

W opinii rady nadzorczej i zarządu  Emperia Holding podjęte decyzje są optymalne dla długoterminowego budowania wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding SA.

Przypomnijmy, że do końca drugiego kwartału miała zapaść decyzja w sprawie sprzedaży sieci detalicznych należących do Emperii.

Emperia w czerwcu 2011 r. rozpoczęła proces pozyskiwania inwestora dla segmentu detalicznego. Transakcja dotyczy 240 sklepów, które działają pod szyldami Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety. Emperia spodziewała się pozyskać ze sprzedaży spółek detalicznych nie mniej niż 900 mln złotych

Wiadomo, że zainteresowana zakupem atywów od Emperii był fundusz Mid Europa Partners. Fudusz wskazał, że cena 900 mln zł jest dla niego za wysoka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • znawca 09-07-2012, 20:37:
To teraz czas zainwestować w ceny, już nie trzeba tak szukać marż...
  • jasio 09-07-2012, 13:09:
do abc:
kupujący chce jak najtaniej,
sprzedający jak najdrożej.
Czy drogo czy tanio zależy od tego, czy jest ktoś chętny tyle wyłożyć.
  • Mirek 09-07-2012, 10:38:
No jasne, że było za drogo dla funduszu Mid Europa. Oni by chcieli za półdarmo. Przecież fundusz żyje z kupowania podupadających biznesów. Ciekawe co zrobią z żabkami bo im ten interes się rozlatuje. Ajenci rozwiązują umowy, obroty spadają. Nie dziwne to bo Żabki są najdroższymi sklepami w Polsce. Tak fundusz chce sobie szybko nabić portfel. Dobrze że Emperia nie zdecydowała się sprzedać. Plus dla zarządu. Jeszcze tylko zmieni dostawcę bo chciwość i cwaniactwo trzeba tępić i zyska grono wiernych klientów. Warto by także podjąć współpracę z lokalnymi rolnikami tak jak na słowacki. Będziemy mieli idealne sklepy i świeże regionalne warzywa i owoce.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH