Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia notuje spory spadek zysku. Winą segment detaliczny

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 15-05-2014, 16:32

Emperia Holding opublikowała wyniki za I kw. 2014. W tym okresie przychody netto wyniosły 479 443 tys. zł (493 047 tys. zł w analogicznym okresie 2013 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 5 568 tys. zł w porównaniu do 13 546 tys. zł, a zysk okresu wyniósł 3 229 tys. zł (13 707 tys. zł w I kw. 2013 r.).

Głównymi zadaniami, które Grupa realizowała w I kwartale 2014 roku były: zakończenie wdrażania i kontynuacja procesu optymalizacji własnej logistyki; połączenie wszystkich spółek segmentu detalicznego; opracowanie i wdrożenie nowego formatu sklepów - Market Stokrotka.

Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2014 roku wyniosły 479.443 tys. zł, i były o 2,76 proc. niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Jak tłumaszy spółka, spadek sprzedaży nastąpił przede wszystkim w segmencie detalicznym i był efektem przesunięcia okresu świątecznego na II kwartał oraz połączenia spółek detalicznych, które zostało zrealizowane w I kwartale 2014 r. Wynik osiągnięty w I kwartale 2014 roku wyniósł 3.229 tys. zł, a odpowiednio wynik w I kwartale okresu porównawczego wyniósł 13.707 tys. zł. Spadek wynika ze straty osiągniętej w segmencie detalicznym 6.779 tys. zł .

Pozostałe segmenty operacyjne Grupy: nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne wypracowały zyski w łącznej kwocie 10.328 tys. zł. Strata segmentu detalicznego została spowodowana przez spadek przychodów i wyższe niż zakładano koszty logistyki. Efektywność logistyki nie osiągnęła jeszcze poziomu gwarantującego dochodowość segmentu.

W I kwartale 2014 roku na uwagę zasługuje przyrost kwoty zysku ze sprzedaży, pomimo niższych przychodów wypracowano o 12,55 proc. więcej zysku na sprzedaży. To głównie wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za I kwartał 2014r wyniosła 28,59 proc., a w okresie porównywalnym 24,70 proc. W I kwartale 2014 Stokrotka Sp. z o.o. poniosła jednorazowy koszt w kwocie 1.000 tys. zł z tytułu odszkodowania za przedterminowe rozwiązanie umowy najmu jednego ze sklepów Delima.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Będzię Eurocrash ! 15-05-2014, 21:46:
Nie wiesz co bredzisz i nie jesteś na czasie, czyli kłamiesz. Jezeli nie masz pojęcia o sytuacji i faktach to się nie kompromituj!
I idż spać bo się spóźniasz do roboty a Portugalczycy tego nie lubią.

Nie toleruję głupoty.
  • trendmen 15-05-2014, 19:21:
Jak Eurocash zrezygnuje z systemów infinite to dopiero wtedy Emperia będzie miała straty. Teraz jeszcze doją kase z Eurocashu i to ich trzyma przy życiu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH