Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Emperia odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 24,5 proc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Emperii Holding w 1 kwartale 2016 r. wyniosły 605,46 mln zł i i były o 24,5 proc. wyższe niż w I kwartale 2015 roku (486,34 mln zł). To efekt wzrostu przychodów segmentu detalicznego – informuje spółka.

Emperia odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 24,5 proc.
Fot. materiały prasowe Emperia

Wynik netto Emperii Holding za I kwartał 2016 roku wyniósł 7,59 mln zł, a w okresie porównawczym 18,81 mln zł, co stanowi spadek wyniku o 59,6 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 9,3 mln zł wobec 19,9 mln zł zysku rok wcześniej. 

Wyniki I kwartału bieżącego roku w zakresie przychodów są lepsze od oczekiwanych, zaś w zakresie dochodów są zgodne z oczekiwaniami Zarządu – czytamy w raporcie.

Na wynik I kwartału 2016 roku wpłynęły przede wszystkim transakcja zbycia nieruchomości w I kwartale 2015 oraz zmniejszenie marży handlowej w segmencie detalicznym o 2,3 proc., co było spowodowane: wdrażaniem nowej polityki cenowej, zmieniającej postrzeganie cenowe sieci Stokrotka, zastosowaniem promocyjnych marż handlowych w nowych sklepach (w szczególności otwartych w 2015 roku i I kwartale 2016 roku - łącznie 68 sklepów) i rozliczeniem akcji promocyjnej. Ponadto w I kwartale 2016 roku poniesiono dodatkowe koszty związane z uruchomieniem nowego centrum logistycznego w Lublinie – podano w raporcie spółki.

Grupa Kapitałowa Emperia to firma skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG. Jest obecna na polskim rynku od 1990 roku, swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Koordynatorem działalności Grupy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Emperia Holding SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Emperia RSS ALERT    /    Emperia Holding RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.