Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia ogranicza asortyment w sklepach i renegocjuje umowy z dostawcami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2012, 14:01
Emperia ogranicza asortyment w sklepach i renegocjuje umowy z dostawcami
Emperia Holding zarządza obecnie siecią 237 supermarketów na terenie całej Polski, które działają pod szyldami Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety.

Spółka Emperia Holding prowadzi proces optymalizacji asortymentu w sklepach Stokrotki, z półek znikną niektóre produkty, nastąpi także wymiana części towarów na lepiej dopasowane do profilu sieci. Operacja ma zostać zakończona do końca III kw. 2012 r.

Według władz Emperii analizy pokazały, że sklepy sieci oferują zbyt szeroki asortyment, co generuje m.in. dodatkowe koszty. - Chcemy zmniejszyć liczbę produktów, tak aby lepiej dostosować ją do wielkości naszych sklepów - mówi prezes Emperia Holding Artur Kawa. - Obecnie analizujemy nasz asortyment kategoria po kategorii, sprawdzając, czy np. potrzeba nam kilka soków o tym samym smaku, produkowanych przez kilku różnych producentów. Okazuje się, że nie. Trzeba więc zmniejszyć ich liczbę. Chcemy także podpisywać umowy z firmami, które dostarczą nam towary w kilku kategoriach jednocześnie, a nie 1-2 wybrane produkt. Dzięki temu będzie można uzyskać lepsze warunki współpracy.

Prowadzone zmiany mają przynieść sieci znaczne oszczędności. W związku z ograniczeniem asortymentu, firma będzie renegocjować umowy z dostawcami, na półkach pozostaną produkty tych firm, które oferują najlepsze produkty, i z którymi uda się podpisać kontrakty na najkorzystniejszych warunkach. Te które będą chciały najmocniej partycypować w prowadzonych przez firmę akcjach promocyjnych.

Jednocześnie prezes zaznaczył, że proces redukcji asortymentu będzie kosztowny dla samej sieci. - Część asortymentu będzie trzeba sprzedać po obniżonych cenach, szczególnie te produkty które mają, krótsze terminy przydatności do spożycia. Będziemy musieli wygospodarować w sklepach specjalne półki na wyprzedawane towary, na co w naszych sklepach nie ma wiele miejsca  - wyjaśnia Artur Kawa. Prezes nie chciał powiedzieć, jakie są prognozowane koszty całego przedsięwzięcia. Operacja ma zostać zakończona do końca III kw. 2012 r.

Prezes Emperii pytany, czy proces optymalizacji asortymentu zostanie przerwany, w sytuacji gdy dywizja detaliczna zostanie sprzedana, stwierdził, że decyzje dotyczące zarządzania siecią są podejmowane niezależnie od prowadzonego procesu sprzedaży.

Emperia Holding zarządza obecnie siecią 237 supermarketów na terenie całej Polski, które działają pod szyldami Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 18-05-2012, 11:42:
wreszcie...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH