Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia poprawia wyniki w segmencie detalicznym

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-05-2015, 22:59

W I kw. 2015 r. Emperia Holding uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 486 342 tys. zł (479 443 tys. zł w analogicznym okresie 2014 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 19 895 tys. zł (5 568 tys. zł), a zysk okresu wyniósł 18 811 tys. zł (3 229 tys. zł).

"Grupa pozytywnie ocenia wyniki I kwartału bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku były o 1,44% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w 2014r poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych (wg GUS za I-III 2015 r. żywność i napoje bezalkoholowe – 3,7%) oraz silna konkurencja cenowa w segmencie detalicznym.
Wynik netto za I kwartał 2014 roku wyniósł 18.811 tys. zł, a w okresie porównawczym 3.229 tys. zł, co stanowi wzrost o 482,56%. Zdecydowanie lepszy wynik netto grupy wypracowany w 2015 roku, to przede wszystkim efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym. Na lepszy wynik netto osiągnięty w I kwartale 2015 roku (pomijając transakcję zbycia nieruchomości, która wygenerowała 7.750 tys. zł zysku netto) wpłynął wzrost marży handlowej o 0,24% (3.177 tys. zł) i spadek kosztów operacyjnych o 2,47% (3.263 tys. zł)." - komentuje zarząd Emperii Holding.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy to: 

- w I kwartale 2015 roku grupa osiągnęła 61 tys. zł wyniku brutto na operacjach finansowych, zaś w i kwartale 2014 r - 374 tys. zł;
- w I kwartale 2015 roku zrealizowano wynik brutto na zbyciu nieruchomości 7.750 tys. zł, a w okresie porównywalnym 6 tys. zł zysku;
- w I kwartale 2015 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów w kwocie 618 tys. zł, a I kwartale 2014r w kwocie 1.000 tys. zł,
- w I kwartale 2014 roku Emperia Holding uzyskała 1.634 tys. zł z tytułu kwot zasądzonych w sporze sądowym z Ernst & Young Spółka z o.o.,
- w I kwartale 2014 roku segment detaliczny poniósł dodatkowe koszty związane z połączeniem spółek detalicznych (Maro-Markety Sp. z o.o., Społem Tychy S.A. i Pilawa Sp. z o.o.) w kwocie 1.033 tys. zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH