Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia przejęła kontrolny pakiet w Lewiatan Holding

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2008, 08:56
Emperia przejęła kontrolny pakiet w Lewiatan Holding

Spółka dystrybucyjna Emperia Holding nabyła kontrolny pakiet akcji w spółce Związek Kupców i Producentów „Lewiatan 94" Holding SA. Stronami umowy są Emperia Holding S.A. oraz osoby fizyczne oraz prawne będące dotychczas akcjonariuszami spółki Lewiatan.

Inwestycja związana z nabyciem akcji w spółce ZKiP zostanie sfinansowana ze środków własnych Emperii. Przyłączenie Lewiatana 94d o Grupy Handlowej Emperia jest kontynuacją strategii rozwoju spółki opartej na aktywnej konsolidacji rynku detalicznego i dystrybucyjnego w Polsce. - Myśląc o umocnieniu pozycji rynkowej i dynamicznym rozwoju Lewiatana, zdecydowaliśmy się na połączenie kapitałowe z Empirią - mówi Wojciech Kruszewski, prezes Zarządu ZKiP „Lewiatan 94" Holding.

Emperia nabyła od akcjonariuszy spółki 250 040 akcji o wartości nominalnej 1 zł każda, stanowiących 18,52 proc. kapitału zakładowego i uprawniających do 33,34 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki (WZA). Akcje zostały nabyte za łączną kwotę ponad 1,25 mln zł.

Emperia uprawniona jest bezpośrednio lub pośrednio przez spółki zależne do 52,16 proc. głosów na WZA spółki, co powoduje objęcie kontroli przez Emperia Holding S.A. nad  siecią Lewiatan.

Spółka ZKiP „Lewiatan 94" Holding S.A. jest wyłącznym właścicielem marki i franczyzodawcą sieci sklepów detalicznych branży FMCG pod marką Lewiatan. Aktualnie sieć skupia 2174 placówki na terytorium ok. 85 proc. Polski. Całkowita powierzchnia sklepów należących do przejętej sieci to ok. 145 tys. mkw., a roczny obrót brutto to ok. 4,6 mld zł. W 2007 roku Lewiatan osiągnął przychód wysokości 83,4 mln zł.

Emperia jest jedną z największych polskich firm handlowych prowadzących dystrybucję hurtową i detaliczną artykułów FMCG. Spółki dystrybucyjne należące do Grupy Handlowej Emperia posiadają 70 magazynów dystrybucyjnych zlokalizowanych na obszarze całej Polski. Własne sieci detaliczne prowadzą ponad 260 supermarketów. Sieci franczyzowe Grupy Emperia skupiają ponad 3200 sklepów branży FMCG o łącznej powierzchni ponad 270 tys. mkw. Podczas oferty publicznej w III kwartale 2007 na warszawskiej GPW Emperia Holding S.A. pozyskała 232,5 mln zł na swój dalszy rozwój.

Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w 2007 roku przychody na poziomie 4,6 mld zł. Zysk netto spółki wyniósł 89,7 mln zł. W 2007 roku Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w kwocie 98,3 mln zł, a na 2008 rok zaplanowała 119,9 mln zł. Co oznacza wzrost o 33,7 proc. Grupa Emperia prowadzi w dalszym ciągu zaawansowane rozmowy z parterami zainteresowanymi przyłączeniem do grupy kapitałowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.