Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia: Współpraca z nowym inwestorem to rozwój sieci Stokrotka i możliwości akwizycji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2018, 19:59
Emperia: Współpraca z nowym inwestorem to rozwój sieci Stokrotka i możliwości akwizycji
Dariusz Kalinowski

Emperia Holding SA z Maxima Grupė jako nowym strategicznym inwestorem rozpoczyna nowy etap jeszcze bardziej intensywnego wzrostu Grupy, we wszystkich obszarach jej działalności. Ogromne możliwości stoją przed siecią Stokrotka.

W szczególności Stokrotka, spółka detaliczna Grupy, prowadząca obecnie sieć 440 sklepów, zintensyfikuje swój rozwój organiczny w oparciu o wypracowane z sukcesem w ostatnich latach formaty sklepów. Jednocześnie, współpraca z nowym inwestorem otwiera drogę Stokrotce do aktywnego uczestnictwa w procesach konsolidacyjnych na polskim rynku detalicznym. W 2017 r. Emperia miała 2,57 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż w poprzednim roku. W tym czasie Stokrotka otworzyła 77 nowych sklepów. Plany rozwojowe na rok 2018 przewidują otwarcie ponad 100 nowych sklepów w sieci. Spółka stale podnosi swoją sprzedaż i poprawia produktywność. W I kwartale 2018 roku sprzedaż towarów wzrosła aż o 15,6%.

Dzisiejsza informacja o pozyskaniu przez Maximę ponad 93% akcji Emperii jest zwieńczeniem procesu, który został zainicjowany kilkanaście miesięcy temu. Umowa inwestycyjna pomiędzy firmami została zawarta 23 listopada 2017 r., a 5 kwietnia 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Maxima Grupė kontroli nad Emperia Holding. Tak wysoki poziom odpowiedzi akcjonariuszy na wezwanie pokazuje, że oferta złożona przez Maxima Grupė była atrakcyjna dla akcjonariuszy.

„Ta transakcja przyniesie wymierne korzyści z punktu widzenia klientów, pracowników, kontrahentów i wszystkich innych interesariuszy Emperii” – powiedział Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Kapitałowej Emperia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marcin 16-04-2018, 19:57:
Panie Kalinowski, niech Pan przestanie gadać o produktywności bo Pan się kompromituje . Każdy kto pracuje w Stokrotce o tym bardzo dobrze wie . Gdyby nie głupota centrali i magazynów produktywność byłaby lepsza bez wyzysku pracowników sklepów .
  • dyzio 13-04-2018, 22:10:
Brawo, wektor rozwój/progres - to dziś najlepszy sposób, kibicuję. Oby Maxima to rozumiała. Przedmówcy, proszę o przyswojenie wiedzy.
  • cba 13-04-2018, 19:49:
wystarczy ze zmniejsza ilosc pracowników i rentownosc skoczy... na chwile..

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.