Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Emperia: Współpraca z nowym inwestorem to rozwój sieci Stokrotka i możliwości akwizycji

Emperia Holding SA z Maxima Grupė jako nowym strategicznym inwestorem rozpoczyna nowy etap jeszcze bardziej intensywnego wzrostu Grupy, we wszystkich obszarach jej działalności. Ogromne możliwości stoją przed siecią Stokrotka.

Emperia: Współpraca z nowym inwestorem to rozwój sieci Stokrotka i możliwości akwizycji
Dariusz Kalinowski

W szczególności Stokrotka, spółka detaliczna Grupy, prowadząca obecnie sieć 440 sklepów, zintensyfikuje swój rozwój organiczny w oparciu o wypracowane z sukcesem w ostatnich latach formaty sklepów. Jednocześnie, współpraca z nowym inwestorem otwiera drogę Stokrotce do aktywnego uczestnictwa w procesach konsolidacyjnych na polskim rynku detalicznym. W 2017 r. Emperia miała 2,57 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż w poprzednim roku. W tym czasie Stokrotka otworzyła 77 nowych sklepów. Plany rozwojowe na rok 2018 przewidują otwarcie ponad 100 nowych sklepów w sieci. Spółka stale podnosi swoją sprzedaż i poprawia produktywność. W I kwartale 2018 roku sprzedaż towarów wzrosła aż o 15,6%.

Dzisiejsza informacja o pozyskaniu przez Maximę ponad 93% akcji Emperii jest zwieńczeniem procesu, który został zainicjowany kilkanaście miesięcy temu. Umowa inwestycyjna pomiędzy firmami została zawarta 23 listopada 2017 r., a 5 kwietnia 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Maxima Grupė kontroli nad Emperia Holding. Tak wysoki poziom odpowiedzi akcjonariuszy na wezwanie pokazuje, że oferta złożona przez Maxima Grupė była atrakcyjna dla akcjonariuszy.

„Ta transakcja przyniesie wymierne korzyści z punktu widzenia klientów, pracowników, kontrahentów i wszystkich innych interesariuszy Emperii” – powiedział Dariusz Kalinowski, prezes Grupy Kapitałowej Emperia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Kalinowski RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Maxima Grupe RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • abc 2018-04-12 20:29:05
    zwiększanie przychodów firmy poprzez akwizycję. Co za brak konceptu... ciekawe kiedy zwiększą rentowność % na sklep
  • cba 2018-04-13 19:49:46
    wystarczy ze zmniejsza ilosc pracowników i rentownosc skoczy... na chwile..
  • dyzio 2018-04-13 22:10:46
    Brawo, wektor rozwój/progres - to dziś najlepszy sposób, kibicuję. Oby Maxima to rozumiała. Przedmówcy, proszę o przyswojenie wiedzy.
  • Marcin 2018-04-16 19:57:19
    Panie Kalinowski, niech Pan przestanie gadać o produktywności bo Pan się kompromituje . Każdy kto pracuje w Stokrotce o tym bardzo dobrze wie . Gdyby nie głupota centrali i magazynów produktywność byłaby lepsza bez wyzysku pracowników sklepów .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.60.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.