Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Emperia zmniejszyła wydatki inwestycyjne

Z informacji spółki Emperia wynika, że nowe sklepy (otwarte w latach 2013-2015) generują o 14 proc. wyższą sprzedaż z metra kwadratowego, niż sklepy otwarte do 2012 roku włącznie. Przychody te wynoszą odpowiednio 1.483 zł i 1.299 zł. Jednocześnie w nowszych sklepach koszt najmu jest niższy o 18 proc.

Emperia zmniejszyła wydatki inwestycyjne
fot. materiały prasowe

Średnia miesięczna sprzedaż z metra kwadratowego w sklepach sieci Stokrotka wzrosła w trzecim kwartale tego roku o 7,8 proc. rok do roku, do 1.359 zł. W tym samym czasie, według danych Nielsena, miesięczna sprzedaż z metra kwadratowego w kategorii supermarkety wyniosła 1.283 zł  i była wyższa niż rok wcześniej o 2,4 proc.

Na koniec III kw. do Stokrotki należało 407 sklepów, w tym 3 w formacie "express" oraz 59 franczyzowych. W podziale na formaty otwarto 13 sklepów franczyzowych, 1 sklep "express", 3 supermarkety i 6 marketów. Na koniec roku 2017 Stokrotka chce mieć 444 sklepów.

Stokrotka poinformowała ponadto, że w trzecim kwartale tego roku największy udział w wygenerowanych przychodach miały supermarkety własne (do tej kategorii spółka zalicza sklepy o powierzchni 700-800 metrów kw.). Sprzedaż w tych placówkach wyniosła 510,8 mln zł. Na drugim miejscu znalazły się markety (sklepy około 250 metrów kw.) ze sprzedażą na poziomie 93,5 mln zł. Trzy nowo otwarte markety Stokrotka Express wygenerowały 0,8 mln zł sprzedaży, a sklepy franczyzowe 25 mln zł. W trzecim kwartale zamknięto 2 sklepy, co oznaczało utratę przychodów na poziomie 1,1 mln zł.

Prezes Emperii Dariusz Kalinowski ocenia, że format Stokrotka Express przerósł oczekiwania. – Potencjał tego formatu był niedoszacowany. Nowo otwarte sklepy wygenerowały oczekiwaną przez nas rentowność już po pierwszym miesiącu działalności – powiedział. Jego zdaniem oznacza to, że wyniki osiągane przez te sklepy mogą być znacznie wyższe, niż pierwotnie oczekiwał zarząd.

W okresie od stycznia do września 2017 r. większość inwestycji Emperii koncentrowała się na wyposażeniu sklepów. Na ten cel wydano 19,1 mln zł (63 proc. nakładów w tym okresie). Na modernizację obiektów przeznaczono 5,7 mln zł, czyli 18,8 proc. nakładów. Pozostałe wydatki inwestycyjne to: sprzęt i systemy IT (3,2 mln zł, 10,6 proc.) i środki transportu (2,3 mln zł, 7,7 proc.). W sumie Emperia wydała w tym okresie ponad 30 mln zł na inwestycje.

Oznaczałoby to spadek wobec podobnego okresu 2016 roku. Pomiędzy styczniem a wrześniem ubiegłego roku grupa przeznaczyła na wydatki inwestycyjne niemal 45 mln zł.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Emperia RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Dariusz Kalinowski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.190.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.