Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperia zmniejszyła wydatki inwestycyjne

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 15-11-2017, 15:50
Emperia zmniejszyła wydatki inwestycyjne
fot. materiały prasowe

Z informacji spółki Emperia wynika, że nowe sklepy (otwarte w latach 2013-2015) generują o 14 proc. wyższą sprzedaż z metra kwadratowego, niż sklepy otwarte do 2012 roku włącznie. Przychody te wynoszą odpowiednio 1.483 zł i 1.299 zł. Jednocześnie w nowszych sklepach koszt najmu jest niższy o 18 proc.

Średnia miesięczna sprzedaż z metra kwadratowego w sklepach sieci Stokrotka wzrosła w trzecim kwartale tego roku o 7,8 proc. rok do roku, do 1.359 zł. W tym samym czasie, według danych Nielsena, miesięczna sprzedaż z metra kwadratowego w kategorii supermarkety wyniosła 1.283 zł  i była wyższa niż rok wcześniej o 2,4 proc.

Na koniec III kw. do Stokrotki należało 407 sklepów, w tym 3 w formacie "express" oraz 59 franczyzowych. W podziale na formaty otwarto 13 sklepów franczyzowych, 1 sklep "express", 3 supermarkety i 6 marketów. Na koniec roku 2017 Stokrotka chce mieć 444 sklepów.

Stokrotka poinformowała ponadto, że w trzecim kwartale tego roku największy udział w wygenerowanych przychodach miały supermarkety własne (do tej kategorii spółka zalicza sklepy o powierzchni 700-800 metrów kw.). Sprzedaż w tych placówkach wyniosła 510,8 mln zł. Na drugim miejscu znalazły się markety (sklepy około 250 metrów kw.) ze sprzedażą na poziomie 93,5 mln zł. Trzy nowo otwarte markety Stokrotka Express wygenerowały 0,8 mln zł sprzedaży, a sklepy franczyzowe 25 mln zł. W trzecim kwartale zamknięto 2 sklepy, co oznaczało utratę przychodów na poziomie 1,1 mln zł.

Prezes Emperii Dariusz Kalinowski ocenia, że format Stokrotka Express przerósł oczekiwania. – Potencjał tego formatu był niedoszacowany. Nowo otwarte sklepy wygenerowały oczekiwaną przez nas rentowność już po pierwszym miesiącu działalności – powiedział. Jego zdaniem oznacza to, że wyniki osiągane przez te sklepy mogą być znacznie wyższe, niż pierwotnie oczekiwał zarząd.

W okresie od stycznia do września 2017 r. większość inwestycji Emperii koncentrowała się na wyposażeniu sklepów. Na ten cel wydano 19,1 mln zł (63 proc. nakładów w tym okresie). Na modernizację obiektów przeznaczono 5,7 mln zł, czyli 18,8 proc. nakładów. Pozostałe wydatki inwestycyjne to: sprzęt i systemy IT (3,2 mln zł, 10,6 proc.) i środki transportu (2,3 mln zł, 7,7 proc.). W sumie Emperia wydała w tym okresie ponad 30 mln zł na inwestycje.

Oznaczałoby to spadek wobec podobnego okresu 2016 roku. Pomiędzy styczniem a wrześniem ubiegłego roku grupa przeznaczyła na wydatki inwestycyjne niemal 45 mln zł.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH