Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperii trudno rozmawia się z dostawcami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2012, 13:31
Emperii trudno rozmawia się z dostawcami
Prezes Grupy Emperia, Artur Kawa

Według prezesa Emperia Holding, Artura Kawy od momentu wystawienia na sprzedaż części detalicznej spółki, firmie o wiele trudniej jest negocjować z producentami warunki handlowe. Zdaniem prezesa ta sytuacja odbiła się na wynikach firmy w IV kw. 2011 r.

- Toczący się proces wyboru inwestora dla detalu nie pomaga nam w prowadzeniu działalności. W czwartym kwartale odczuliśmy nieznaczne pogorszenie warunków zakupowych, nie udało nam się uzgodnić z producentami promocyjnych warunków handlowych - mówi prezes Artur Kawa.

Według prezesa Emperia Holding problemy w negocjacjach z dostawcami wynikają głównie z tego, że ciągle nie wiadomo jakiego rodzaju podmiot przejmie Stokrotkę. Producenci nie wiedzą, czy dywizja detaliczna Emperii trafi w ręce inwestora finansowego, czy też branżowego (z którym już współpracują),  który po zamknięciu transakcji będzie chciał renegocjować i poprawiać warunki już zawartych umów handlowych.

Obecnie 65 proc. towarów do sklepów sieci Stokrotka dostarczane jest przez Grupę Eurocash. - Mamy uzgodnione bardzo dobre warunki dostaw z hurtowni należacych Eurocashu - zaznacza Artur Kawa. Pozostałe 35 proc. asortymentu dostarczają do sklepów Stokrotki lokalni dystrybutorzy lub bezpośrednio producenci.

Jak zapewnia prezes Kawa w okresie przedświątecznym udało się zorganizować bardzo efektywne akcje promocyjno-marketingowe. - Sporo inwestowaliśmy w kampanie marketingowe, które przyniosły świetne efekty sprzedażowe, ale odbiły się na wielkości uzyskanych marż - mówi prezes Emperia Holding.

- Zaprowadziliśmy klientom bardzo atrakcyjny mix cenowo-asortymentowy, wsparty kampaniami promocyjnymi w lokalnych stacjach radiowych. Efekty sprzedażowe przerosły nasze oczekiwania - tłumaczy.

Część akcji była tak efektywna, że sprzedaż przerosła wielkości uzgodnione z producentami. Firmy nie chciały później partycypować w kosztach promocyjnych, które przekraczały limity w podpisanych wcześniej umowach. - Do akcji promocyjnych dołożyliśmy więc kilka milionów złotych - dodaje.

W 2011 roku działalność detaliczna Emperii przyniosła 1,8 mld zł sprzedaży (wzrost o 4,76 proc. rdr). EBITDA spadła o 39 proc. do 30,5 mln zł, EBIT spadł o prawie 94 proc. do 1,4 mln zł. Strata netto detalu wyniosła 0,9 mln zł wobec 13,7 mln zł zysku w 2010 roku.

W grudniu 2011 roku Emperia podpisała ugodę z Eurocash i sprzedała działalność dystrybucyjną. Gotówkowa cena sprzedaży wyniosła 1,095 mld zł. Wynik na transakcji na poziomie skonsolidowanym Emperii wyniósł 611,5 mln zł.

W rezultacie zysk netto grupy kapitałowej Emperia wyniósł po czterech kwartałach 2011 roku 702,3 mln zł. EBITDA spadła o 3,95 proc. rdr do 205,8 mln zł. Przychody wyniosły 6,3 mld zł (wzrost o 6,8 proc. rdr).

Działalność detaliczna Emperii obejmuje obecnie sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 240 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • makaron 05-03-2012, 11:41:
Przez kilka lat sieci "wysysały krew" z dostawców. Teraz kiedy słabsi producenci zbankrutowali, a z mocniejszymi jest " ... o wiele trudniej", trzeba będzie zaakceptować wyższe ceny i krótsze terminy
płatności, albo pozbyć się biznesu. Tak jak Emperia.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH