Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Emperii trudno rozmawia się z dostawcami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2012, 13:31
Emperii trudno rozmawia się z dostawcami
Prezes Grupy Emperia, Artur Kawa

Według prezesa Emperia Holding, Artura Kawy od momentu wystawienia na sprzedaż części detalicznej spółki, firmie o wiele trudniej jest negocjować z producentami warunki handlowe. Zdaniem prezesa ta sytuacja odbiła się na wynikach firmy w IV kw. 2011 r.

- Toczący się proces wyboru inwestora dla detalu nie pomaga nam w prowadzeniu działalności. W czwartym kwartale odczuliśmy nieznaczne pogorszenie warunków zakupowych, nie udało nam się uzgodnić z producentami promocyjnych warunków handlowych - mówi prezes Artur Kawa.

Według prezesa Emperia Holding problemy w negocjacjach z dostawcami wynikają głównie z tego, że ciągle nie wiadomo jakiego rodzaju podmiot przejmie Stokrotkę. Producenci nie wiedzą, czy dywizja detaliczna Emperii trafi w ręce inwestora finansowego, czy też branżowego (z którym już współpracują),  który po zamknięciu transakcji będzie chciał renegocjować i poprawiać warunki już zawartych umów handlowych.

Obecnie 65 proc. towarów do sklepów sieci Stokrotka dostarczane jest przez Grupę Eurocash. - Mamy uzgodnione bardzo dobre warunki dostaw z hurtowni należacych Eurocashu - zaznacza Artur Kawa. Pozostałe 35 proc. asortymentu dostarczają do sklepów Stokrotki lokalni dystrybutorzy lub bezpośrednio producenci.

Jak zapewnia prezes Kawa w okresie przedświątecznym udało się zorganizować bardzo efektywne akcje promocyjno-marketingowe. - Sporo inwestowaliśmy w kampanie marketingowe, które przyniosły świetne efekty sprzedażowe, ale odbiły się na wielkości uzyskanych marż - mówi prezes Emperia Holding.

- Zaprowadziliśmy klientom bardzo atrakcyjny mix cenowo-asortymentowy, wsparty kampaniami promocyjnymi w lokalnych stacjach radiowych. Efekty sprzedażowe przerosły nasze oczekiwania - tłumaczy.

Część akcji była tak efektywna, że sprzedaż przerosła wielkości uzgodnione z producentami. Firmy nie chciały później partycypować w kosztach promocyjnych, które przekraczały limity w podpisanych wcześniej umowach. - Do akcji promocyjnych dołożyliśmy więc kilka milionów złotych - dodaje.

W 2011 roku działalność detaliczna Emperii przyniosła 1,8 mld zł sprzedaży (wzrost o 4,76 proc. rdr). EBITDA spadła o 39 proc. do 30,5 mln zł, EBIT spadł o prawie 94 proc. do 1,4 mln zł. Strata netto detalu wyniosła 0,9 mln zł wobec 13,7 mln zł zysku w 2010 roku.

W grudniu 2011 roku Emperia podpisała ugodę z Eurocash i sprzedała działalność dystrybucyjną. Gotówkowa cena sprzedaży wyniosła 1,095 mld zł. Wynik na transakcji na poziomie skonsolidowanym Emperii wyniósł 611,5 mln zł.

W rezultacie zysk netto grupy kapitałowej Emperia wyniósł po czterech kwartałach 2011 roku 702,3 mln zł. EBITDA spadła o 3,95 proc. rdr do 205,8 mln zł. Przychody wyniosły 6,3 mld zł (wzrost o 6,8 proc. rdr).

Działalność detaliczna Emperii obejmuje obecnie sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 240 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • makaron 05-03-2012, 11:41:
Przez kilka lat sieci "wysysały krew" z dostawców. Teraz kiedy słabsi producenci zbankrutowali, a z mocniejszymi jest " ... o wiele trudniej", trzeba będzie zaakceptować wyższe ceny i krótsze terminy
płatności, albo pozbyć się biznesu. Tak jak Emperia.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.