Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Empik chce do końca '11 poprawić wyniki i dokonać akwizycji do 120 mln zł

  • Autor: PAP
  • Data: 16-05-2011, 13:19

Empik chce do końca 2011 roku poprawić wyniki. Planuje też dokonanie akwizycji o wartości do 120 mln zł - poinformowali na poniedziałkowej konferencji przedstawiciele spółki.

"Co do kolejnych kwartałów, zachowujemy umiarkowany optymizm. W skali roku zakładamy pozytywne zmiany. Sądzimy, że już w drugim kwartale wyjdziemy na plus. Oczekujemy wzrostu przychodów, zysku netto i EBITDA" - powiedział prezes spółki, Maciej Szymański.

Spółka w planach na bieżący rok ma akwizycje, zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach, na których obecnie działa. Nie rezygnuje też z Merlina, na którego przejęcie UOKiK nie wyraził zgody.

"Chcemy uzupełnić działalność o kilka akwizycji. Interesuje nas uzupełnienie oferty na rynku wydawniczym i w działalności cyfrowej. Na razie nie możemy podzielić się szczegółowymi informacjami, ale nasze cele są zidentyfikowane. Jesteśmy na etapie prowadzenia rozmów, niedługo powinno nam się udać coś zakończyć" - powiedział prezes.

"Złożyliśmy odwołanie od decyzji w sprawie Merlina. Zostało przekazane do rozpatrzenia do Sądu Ochrony Konkurencji. Spodziewamy się decyzji w ciągu roku" - dodał.

Łączne wydatki inwestycyjne spółki w tym roku mogą sięgnąć 290 mln zł.

"Nasz capex na otwarcie nowych sklepów, logistykę i utrzymanie już istniejących sklepów to 150-170 mln zł. Jesteśmy również w stanie z obecnych środków finansowych sfinansować akwizycje do około 100-120 mln zł" - powiedział dyrektor finansowy Empiku, Jacek Bagiński.

Planowane są także nowe otwarcia lokali. Do końca 2011 r. spółka zamierza otworzyć ich jeszcze 95. W pierwszym kwartale 2011 roku grupa otworzyła dziewięć punktów sprzedaży, a zamknęła trzy. Na koniec marca 2011 roku sieć sprzedaży liczyła 731 punktów.

Spółka nieco gorsze od prognoz wyniki po I kwartale 2011 r. tłumaczy zaistnieniem takich wydarzeń, jak np. przesunięcie Świąt Wielkanocnych na II kwartał.

"Nasza sprzedaż porównywalna spadła o 4,1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2010 roku. Jest to spowodowane głównie przesunięciem świąt, w wyniku którego wzmożone zakupy przedświąteczne przypadły na drugi kwartał zamiast na pierwszy tak, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Rynek książki również zanotował duże spadki w związku z wprowadzeniem pięcioprocentowej stawki VAT na książki" - powiedział Bagiński.

"Na rynku modowym w Rosji również odnotowaliśmy spadek sprzedaży. Ponadto otwarcie nowych sklepów w 2010 roku spowodowało wzrost kosztów operacyjnych. Te lokale jeszcze nie kontrybuują pozytywnie do zysku netto i EBITDA, zaczną w kolejnym kwartale" - dodał.

Przychody grupy w I kwartale 2011 roku wyniosły 630,2 mln zł i wzrosły w ujęciu rok do roku o 5,1 proc. Strata netto była na poziomie 10,2 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł - 12,6 mln zł.

Marża brutto wzrosła o 9 proc., a w ujęciu procentowym o 1,5 p.p. do poziomu 43 proc. EBITDA z działalności podstawowej zmniejszyła się rok do roku o 12,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH