Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Empik definiuje się na nowo

Empik, który do tej pory kojarzył się głównie z miłośnikami książek, muzyki, filmu czy szeroko pojmowanej kultury papieru, dzięki poszerzonej ofercie w sklepie internetowym, stał się przestrzenią dla osób o różnorodnych zainteresowaniach. Marka właśnie ogłosiła manifest, który definiuje nowy sposób komunikacji i pokazuje szerokie spektrum kategorii produktowych – „wszystko, abyś każdy dzień przeżywał z pasją”. W salonach na półkach klienci nie zauważą zmian. Natomiast sklep online i aplikacja mobilna zostały przebudowane tak, aby inspirować i ułatwiać znalezienie konkretnych kategorii.

Klienci oczekują, by marka była spójna na każdym poziomie. W salonach, które przez klientów Empiku od zawsze są postrzegane, jako miejsca gdzie mogą znaleźć mnóstwo inspiracji do rozwijania swoich pasji, wszystko pozostanie jak dotychczas. Zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej, by kod wizualny był taki sam w każdym kanale sprzedaży. Sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad 2 miliony produktów z różnych kategorii, zostały natomiast dostosowane wizualnie do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami. Tym samym działania podejmowane przez markę dwukrotnie uhonorowaną nagrodą Omnichannel Retailer of The Year, zmierzają do jeszcze mocniejszego zaakcentowania pozycji lidera – wielokanałowego sprzedawcy, zorientowanego nie tylko na styl życia, ale i wszelkie pasje oraz zainteresowania Polaków. Służą także realizacji pozostałych długoterminowych celów biznesowych w tym wzrostowi sprzedaży kategorii pozawydawniczych i zwiększeniu udziału kanałów online w biznesie. Obecnie wynosi on 30%, a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat. Empik rozwija także narzędzia łączące wszystkie kanały, takie jak ekspresowa rezerwacja i odbiór produktu w salonie (click&collect).

- Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Opracowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze – mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku. Z badań* wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57% ankietowanych, a podróżom uwagę poświęca prawie ¼ pytanych. Przy tym niemal 90% respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia oraz bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji. Np. biegacze słuchają muzyki albo audiobooków w trakcie joggingu, miłośnicy gotowania szukają przepisów w książkach i magazynach kulinarnych, a zapaleni podróżnicy kupują przewodniki lub oglądają filmy, których akcja dzieje się w kraju do jakiego się wybierają. Empik łączy pasjonatów, rozumie wszystkie zainteresowania, podpowiada produkty, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i rozwijać to, co lubi najbardziej. Temu służy również nowy magazyn online, czyli pełen inspiracji przewodnik po świecie zainteresowań, w którym obok artykułów pisanych przez ekspertów pojawią się również informacje i zaproszenia na wydarzenia odbywające się w realnym świecie. Wszystko, aby każdy dzień przeżywać z pasją.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EMPiK RSS ALERT    /    księgarnie RSS ALERT    /    Mira Dobek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.