REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Empik nie spieszy się z przejęciami

  • Autor: ISB
  • Data: 01-09-2009, 19:38

Grupa NFI Empik Media & Fashion zamierza kontynuować strategię przyjętą na czas kryzysu, co oznacza maksymalne oszczędności oraz ograniczenie nakładów inwestycyjnych i rezygnację z akwizycji w 2009 r., zapowiedział we wtorek prezes spółki Maciej Dyjas. Zaciskanie pasa i skupienie się na najbardziej rentownych segmentach działalności ma pozwolić spółce utrzymać 8-proc. rentowność EBITDA i co najmniej powtórzyć ubiegłoroczne wyniki.

REKLAMA

- Naszym celem, który deklarowaliśmy zawsze jest utrzymanie marży EBITDA w przedziale 8-9 proc., ale ponieważ czasy są ciężkie będzie to pewnie bliżej 8 proc. Jednak w obecnej sytuacji naprawdę trudno jest podać odpowiedzialne prognozy, ponieważ wiele będzie zależało od okresu świątecznego, a więc nastrojów i skali wydatków konsumentów - powiedział Dyjas podczas konferencji prasowej.

Według niego, mimo pogarszającej się sytuacji na rynku pracy, zauważalny jest jednak lekki wzrost optymizmu u konsumentów. Prezes dodał, że widać to m.in. po większej liczbie klientów, którzy robią zakupy w sklepach należących do Grupy. Kiedyś było to ok. 30 na 100, dziś ta liczba wzrosła średnio do 33, choć skala wydatków na jednego klienta zmniejsza się. Drugim argumentem przemawiającym za nadziejami prezesa jest ulokowanie większości sklepów w dużych i średnich miastach, gdzie mieszkają bardziej zamożni i optymistyczniej nastawieni klienci.

Prezes zapewnił, że spółka nadal stale pracuje nad maksymalnym ograniczaniem kosztów działalności, głównie negocjując zmniejszenie kosztów najmu oraz rezygnacje z części nierentownych sklepów. - Dobrym przykładem jest Rosja, gdzie zamknęliśmy 19 sklepów małych i w mniejszych miastach, otwierając 'tylko' 6 nowych, ale dużych i w Moskwie. I okazało się, że sprzedaż z m2 jest tam nawet 10-krotnie większa niż na prowincji. Z tych ruchów spodziewamy się poprawy sprzedaży i rentowności - wyjaśnił Dyjas.

Globalnie spółka zaplanowała 56-71 nowych otwarć, ale jednocześnie kontynuowana będzie strategia zamykania lub zmiany asortymentu w części placówek. Prezes wyliczył, że w I półroczu otwarto 34 nowe punkty, ale likwidacji uległy 33 placówki.

Jednak nawet mimo trudnej sytuacji gospodarczej firma nie rezygnuje z kolejnych inwestycji, choć Empik skupi się tylko na najważniejszych rynkach i w największych miastach w poszczególnych krajach. Natomiast strategia oszczędności najmocniej widoczna jest w zakresie podboju nowych rynków i akwizycji.

- Jesteśmy ewentualnie zainteresowani poszerzeniem działalności 'smykowej' czyli dziecięcej, chętnie też przejęlibyśmy też jedną-dwie licencje modowe. Jednak ten drugi temat to nie koniecznie akwizycja, ale też można przejąć licencję od franszyzodawcy, który ma kłopoty ze swoim dotychczasowym kontrahentem. To jednak temat na dalszą przyszłość - powiedział agencji ISB Dyjas.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH