Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EPP ze wzrostem zysku w I półroczu 2018 roku

EPP, właściciel nieruchomości handlowych w Polsce, odnotował wzrost zysku przypadającego na akcjonariuszy o 32% do 48,3 mln euro. Przychód netto wzrósł z kolei o 45% do 66,2 mln euro.

EPP ze wzrostem zysku w I półroczu 2018 roku
Fot. shutterstock

Przejęcie przez EPP pierwszej transzy portfolio M1 powiększyło portfel nieruchomości komercyjnych spółki o 194 000 m², zwiększając wartość portfela aktywów do ponad 2 mld euro. Wartość aktywów netto (NAV) na akcję wzrosła o 4% do 1,37 euro. 

Zysk na akcję za I półrocze 2018 r. wzrósł o 12% do 5,82 eurocentów, dzięki czemu Spółka jest na dobrej drodze do osiągniecia celu w postaci wypłaty dywidendy za pełny rok na poziomie 11,6 - 11,8 eurocentów na akcję. 

- Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I półroczu. Pomimo wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, nasze zespoły zarządzania aktywami i nieruchomościami były w stanie wypracować wysokie zyski. Sektor handlowy w Polsce jest nadal napędzany przez rosnącą klasę średnią, a współczynnik niewynajętej powierzchni handlowej pozostaje na poziomie poniżej 1% – powiedział Hadley Dean prezes zarządu EPP. 

W I połowie 2018 r. EPP znacznie zbliżyło się do założonego celu skoncentrowania swojej działalności na nieruchomościach handlowych. Udział tego typu obiektów w portfelu EPP wzrósł z 74% w ubiegłym roku do 85% w roku bieżącym, przy wzroście handlowej powierzchni najmu brutto (GLA) do 638 815 m². 

- Dobre wskaźniki makroekonomiczne w Polsce, w tym wzrost zatrudnienia, płac i wydatków konsumentów, przekładają się na wzrost konsumpcji i sprzedaży detalicznej. PKB rośnie w tempie znacznie powyżej średniej unijnej i to właśnie Polska pozostanie kluczowym rynkiem w Europie pod względem rozwoju handlu detalicznego w nadchodzących latach – powiedział Hadley Dean.  

Po finalizacji przejęcia obiektów M1, do 2020 roku EPP zostanie właścicielem 28 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad miliona metrów kwadratowych. Wszystkie obiekty są położone w lokalizacjach zapewniających dostęp do 40% najbogatszych regionów Polski maksymalnie w 30 minut jazdy samochodem. 

Po zamknięciu półrocza EPP przejęło również centrum handlowe King Cross Marcelin o powierzchni 45 300 m² w zachodniej części Poznania. 

Budowa flagowej inwestycji EPP, czyli warszawskiej Galerii Młociny, przebiega zgodnie z planem, a obiekt jest już wynajęty w 87%. Otwarcie galerii zaplanowane jest na wiosnę 2019 r. 

EPP  jest właścicielem centrów handlowych. Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych, sześć biurowych oraz dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 000 mkw. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EPP RSS ALERT    /    nieruchomości handlowe RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT    /    Hadley Dean RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.