Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EPP zwiększa przychody do 102,2 mln euro w III kwartale 2018 r.

EPP, największy właściciel i operator galerii handlowych w Polsce, osiągnął na koniec trzeciego kwartału 2018 r. wzrost przychodów netto o 37 proc. do roku, do 102,2 mln euro.

EPP zwiększa przychody do 102,2 mln euro  w III kwartale 2018 r.
fot. za epp-poland.com

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-12-2018, 09:45

– Osiągamy dobre wyniki operacyjne – nasze przychody z najmu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wzrosły o 4,2 proc. - mówi Hadley Dean, prezes zarządu EPP.

– Wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii poszerzania oferty handlowej wraz ze wzrostem zamożności polskich konsumentów. Wszystkie dane statystyczne dowodzą, że Polacy stają się zamożniejsi niezależnie od miejsca zamieszkania. Biorąc pod uwagę niskie bezrobocie i mocne fundamenty gospodarcze nie spodziewamy się wyhamowania tej tendencji w najbliższej przyszłości. Jako wiodący właściciel centrów handlowych w Polsce jesteśmy na dobrej pozycji, by czerpać korzyści ze wzrostu wydatków polskich konsumentów – dodaje Hadley Dean.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników, a nasi akcjonariusze mogą oczekiwać wypłaty wysokiej dywidendy za cały rok – mówi Jacek Bagiński, członek zarządu i wiceprezes do spraw finansowych w EPP.

Wartość aktywów netto (NAV) EPP wyniosła 990,8 mln euro, co oznacza wartość NAV na jedną akcję w wysokości 1,33 euro i wzrost w porównaniu do 1,2 euro na akcję w trzecim kwartale 2017 r.

Zysk na akcję wyniósł 8,75 eurocentów i notowana na giełdzie w Johannesburgu spółka jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu w postaci wypłaty dywidendy za pełny rok na poziomie 11,6 - 11,8 eurocentów na akcję.

W omawianym kwartale spółka sfinalizowała transakcję przejęcia centrum handlowego King’s Cross Marcelin w Poznaniu. W połączeniu z przejęciem pierwszej transzy portfela M1 powiększyło to portfel nieruchomości komercyjnych w pierwszych dziewięciu miesiącach roku o 240 000 m² atrakcyjnej powierzchni handlowej. Wartość aktywów inwestycyjnych EPP wynosi obecnie ponad 2 mld euro. 

W omawianym okresie Polska jako 25. państwo na świecie została zaliczona przez FTSE Russel do grona państw rozwiniętych, dołączając do gospodarek m.in. Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii i Niemiec.

Ponieważ firma EPP notowana jest na giełdzie w Johannesburgu, kraju zaliczanym do rynków rozwijających się, FTSE Russel włączyła spółkę do indeksu dla globalnych rynków wschodzących EPRA Nareit Global Emerging Market Index.

– Obecność EPP w tym indeksie jest dowodem na to, że spółka osiągnęła pozycję jednego z kluczowych graczy na europejskim rynku nieruchomości – stwierdza Jacek Bagiński.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 000 m², a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski.

Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE)
i Luksemburgu (Euro MTF).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EPP RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.