Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spowolnienie popytu konsumpcyjnego i restrukturyzacja Grupy Tradis uderza w wyniki Eurocash

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-08-2013, 08:22
Eurocash notuje słabszą dynamikę sprzedaży. Co się stało?
Przychody grupy Eurocash wyniosły w II kw. 4,199 mld zł

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w drugim kwartale 2013 r. blisko 4,2 mld zł i była na zbliżonym poziomie co w tym samym okresie 2012 r. W całym pierwszym półroczu br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 8,06 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2 proc. rok do roku.

Niższa dynamika sprzedaży Grupy Eurocash to w głównej mierze efekt obserwowanego od kilku kwartałów spowolnienia popytu konsumpcyjnego, a także restrukturyzacji i integracji Grupy Tradis (przejętej pod koniec 2011 r.), które wiązały się z częściową utratą sprzedaży w hurtowniach dyskontowych Tradisu, których działalność była stopniowo przenoszona do formatu Eurocash Cash&Carry (w ramach Grupy Eurocash, Tradis skupia się na dystrybucji z dostawą do klienta).

Sprzedaż Grupy Eurocash w formacie Cash&Carry w drugim kwartale 2013 r. przekroczyła 1,1 mld zł, a narastająco za pierwszych sześć miesięcy bieżącego roku ponad 2 mld zł i była o odpowiednio 7,4 proc. oraz 7 proc. wyższa w porównaniu z analogicznymi okresami 2012 r. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry (like-for-like) wyniósł w minionym kwartale 3,8 proc., oraz 6 proc. w całym pierwszym półroczu. Natomiast bez uwzględniania efektu przejęcia klientów obsługiwanych w 2012 r. przez placówki Tradis, wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry wyniósł 1 proc. w II kwartale oraz 3,3% w I półroczu 2013 r.

Ponad połowę sprzedaży w formacie Cash&Carry stanowiła sprzedaż do sklepów abc. Ta największa w Polsce sieć franczyzowa zrzeszająca niezależne małe i średnie sklepy spożywcze, zarządzana przez Eurocash, liczyła na koniec czerwca 5.687 placówek (w II kwartale br. dołączyło do niej 178 sklepów). Wzrost sprzedaży do sklepów abc wyniósł w minionym kwartale 10,6 proc., a w całym I półroczu 12,5 proc. rok do roku.

Dzięki kontynuowanemu dynamicznemu rozwojowi sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, która na koniec pierwszego półrocza br. obejmowała już 820 placówek (w ciągu II kwartału otwarto 21 sklepów), sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach tej sieci wzrosła w minionym kwartale o 11,4 proc. r/r, do 381 mln zł, a w całym półroczu o 13,5 proc., do ponad 750 mln zł. Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum zmniejszyła się natomiast w II kwartale o 3,2 proc., a narastająco w ciągu 6 miesięcy 2013 r. o 1,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z uwagi na silniejszą integrację Eurocashu z franczyzobiorcami Delikatesów Centrum, wyniki sprzedażowe Grupy w tym segmencie są w większym stopniu uzależnione od sytuacji na rynku detalicznym.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zaintrygowany 14-11-2013, 23:41:
Ciekawa teoria.
  • Gil 14-11-2013, 23:34:
To się stało , ze się zeesrało....
  • sylvio martinio gose retylio m 28-08-2013, 16:24:
ale leci kurs akcji....fajnie , czas się zacząć przyzwyczajać do dolin wynikowych hi hi hi hi ...

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH