Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash o Żabce: Myślimy o różnych akwizycjach, nie tylko o jednej

  • Autor: PAP
  • Data: 22-08-2016, 12:20
Eurocash o Żabce: Myślimy o różnych akwizycjach, nie tylko o jednej
Sklep sieci ABC; fot. shutterstock.com

Członek zarządu Eurocash, Jacek Owczarek, spodziewa się, że po wynikach I półrocza rynek obniży oczekiwania co do wyników całorocznych. Ocenia, że presja na sprzedaż LFL w Cash&Carry będzie się utrzymywać w III kwartale.

W drugim kwartale 2016 roku Eurocash miał 52,5 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 48,6 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 70 mln zł (wobec 82,8 mln zł przed rokiem), a EBITDA grupy spadła rdr o 3 proc. do 110 mln zł. Sprzedaż grupy wzrosła w drugim kwartale o 3 proc. rdr, do 5,34 mld zł.

Wyniki są słabsze od oczekiwań analityków. Konsensus PAP zakładał, że przy przychodach na poziomie 5,34 mld zł Eurocash wypracuje 61 mln zł zysku netto, 82,8 mln zł EBIT, 124,1 mln zł EBITDA.

"Myślę, że oczekiwania analityków były wyższe, więc konsensus rynkowy obniży się po wynikach półrocznych" - powiedział PAP Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

Po pierwszym półroczu Eurocash ma 158 mln zł EBITDA (wzrost o 1 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 10,1 mld zł (wzrost o 3 proc. rdr).

Aktualnie konsensus PAP zakłada EBITDA grupy w 2016 roku na poziomie ok. 523 mln zł, co oznaczałoby wzrost o ponad 10 proc. rdr. Konsensus zakłada też 21,2 mld zł przychodów (wzrost o ok. 4 proc. rdr), 364 mln zł zysku operacyjnego i 270 mln zł zysku netto.

Owczarek ocenił, że ten rok nie zaczął się dla spółki łatwo.

"W dalszym ciągu czujemy presję deflacyjną na ceny hurtowe, szczególnie w produktach mleczarskich, świeżych, ale też i w piwie. Jednocześnie, efekt pobudzenia popytowego w postaci programu 500+ na razie omija segment małych i średnich niezależnych sklepów w Polsce. Paradoksalnie w krótkim terminie wzmocniono zorganizowany handel, głównie dyskonty - powiedział PAP Owczarek.

Eurocash nie jest zadowolony ze sprzedaży lipcowej.

"Trendy lat poprzednich niekoniecznie znajdują potwierdzenie w trendach tego roku. Lipiec w wielu segmentach jest najlepszym miesiącem sprzedażowym, a w tym roku nie był - był relatywnie słaby pod względem sprzedaży. Z uwagi na dość chłodne lato obserwujemy niższy popyt na napoje i piwo" - powiedział Owczarek.

Problemem grupy w II kwartale był notujący dalsze spadki LFL segment Cash&Carry.

"W drugim kwartale zabrakło nam wystarczającego wzrostu sprzedaży. Presja cenowa i efekt kanibalizacji po otwarciach nowych hurtowni w ubiegłym roku przełożyła się na spadek sprzedaży porównywalnej – LFL było ujemne w Cash&Carry. Sprzedaż LFL do sklepów zrzeszonych w sieci abc urosła o ponad 2 proc., ale sprzedaż do niezależnych klientów spadła ponad 3 proc. Pozytywne natomiast jest to, że zyskaliśmy udziały rynkowe, jako Grupa rośliśmy szybciej niż rynek" - powiedział Owczarek.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bil 24-08-2016, 07:51:
Kurs akcji od długiego czasu podnoszony ręcznie poprzez akwizycje ( i tak w tych spółkach nie umieją utrzymać wyników ). Wyniki zapowiadane przez władze EC i oczekiwane poprzez akcjonariuszy to dwie różne kwestie. To zwykły lep, skala EC a jakość to całkiem inne rzeczy.. Może kupić potrafią jak znajdą kasę lale rozwój sprzedaży to nieznana im profesja.
  • p.c 23-08-2016, 11:45:
Właśnie pożegnałem się z ABC .Ostatnie miesiące to porażka ,zaglądałem tam tylko po to żeby zapłacić fakturę marketingową.Dobre ceny tylko na piwo,reszta atrakcyjnego cenowo towaru ,tyko dla zaprzyjaźnionych kupców, pozostały towar ceny z kosmosu,nie aktualne ceny na półkach itp.Totalny bałagan,żeby robić tam zakupy trzeba być bardzo wyrozumiałym .
  • gg 23-08-2016, 09:24:
Dlaczego uważacie że akcje Eurocash to powietrze?. Firma generuje niezle wyniki jak na warunki. Kupić może z kapitału własnego i kredytow. Po zakupie Tradis juz się mocno odkuli.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 139) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.