REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eurocash obniża ceny w swoich warszawskich hurtowniach Batna

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2010, 09:43

Od kilku tygodni Grupa Eurocash prowadzi kampanię promocyjną produktów sprzedawanych w niedawno przejętych hurtowniach Batna. Warszawskie hurtownie sieci chcą przyciągnąć klientów 4 proc. zniżką na 89 proc. towarów sprzedawanych w swoich halach.

REKLAMA

Jak pisaliśmy już kilka tygodni temu analitycy KBC Securities przewidywali, że sieć hurtowni Eurocash będzie musiała zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż, jeżeli zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic.

Działania Eurocash są miały być odpowiedzią na przedstawioną w połowie stycznia przez sieć Makro Cash & Carry nową politykę cenową (gwarancja najniższej ceny), która obejmuje kilkaset produktów.

Według Kamila Szlagi, analityka KBC Securities na polskim rynku hurtowym najważniejszą rolę odgrywa cena, a presja na ceny podczas spowolnienia gospodarczego jest większa.

- Co prawda Eurocash, który zarządza na polskim rynku 120 małymi hurtowniami zlokalizowanymi głównie w małych i średnich miastach nie jest bezpośrednim konkurentem Makro (30 wielkoformatowych marketów hurtowych w dużych miastach). Jednakże przejęcie spółki Batna, która zarządza trzema hurtowniami w okolicy Warszawy) świadczy o tym, że Eurocash zamierza zwiększyć swoją obecność w Warszawie i okolicach - wyjaśnia Kamil Szlaga.

Według analityka KBC Securities jeżeli Eurocash zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic będzie musiał zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż.

Eurocasch zakończył proces przejęcia firmy Batna zarządzającą trzema hurtowniami cash&carry w rejonie Warszawy (Bronisze, Okęcie i Ząbki) w grudniu 2009 r. Przychody Batny w 2008 r. przekroczyły 260 mln zł, a zysk netto - ponad 6 mln zł. W I poł. 2009 r. przychody Batny wyniosły 122 mln zł.

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mirek 29-03-2010, 11:33:
Obnizki w duzej mierze dotyczyly produktow w ktorych Batna nie byla mocnym graczem i brala towar z innych hurtowni (a wiec wszystko poza nabialem?). Co do cen nabialu to zmienily sie one wcale albo kosmetycznie. Jednak Makro chyba zaczelo bac sie konkurencji, bo z tego co mi wiadomo to spotykaja sie z niezaleznymi handlowcami i rozpoznaja rynek i oferuja towar z dostawa do sklepu i na przelew(!) Czas pokaze co z tego wyjdzie...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH